Awesome Followers

14 November 2014

Day 8 : 5 lagu cinta kegemaran anda

Wa cakap sama lu laa.. Wa start hafal lagu cinta-cinta ni masa wa darjah 2. Masa tu BSB tengah top melangit. So wa pun hafal lah lagu I'll never break your heart. Selalunya lagu tu and vid klip time pukul 2 ++ so memang ngam time balik sekolah. Berlari-lari lah dari luar rumah ke depan tv and bukak siaran apa entah aku dah lupa sebab siaran tu macam ghaib je. Ke NTV7. Yang aku tau memang hari-hari dalam pukul 2 ada lagu-lagu and Jumaat lagu nasyid. 

Aku dengan kakak aku memang big fan of BSB lah kate ko. Habis semua lagu dia kami nak sumbat dalam paleotak ni. Lepas tu kalau diaorang keluar tv,terjerit-jerit macam beruk sebab dapat tengok. Paling tak menahan siap cium skrin. Pfftttt... Rasa macam suci dalam debu sangat perasaan kami kat dia orang tu. Bak cinta yang mekar takkan terpadam. Gitu. And paling tak boleh blah mengabihkan buku latihan untuk buat buku lagu. Gigih salin lagu and tampal-tampal gambar retis kesayangan. Bila dah habis se-buku,ambil buku lain and tampal belakang dia. Jadi lah tebal. Bangga lah lepas tu tengok buku macam belacan tu sebab pantang dengar lagu tu kat radio,cepat-cepat buka buku buat ulangkaji. Oh,what a such lovely memory we had.

Ni carta lagu cinta kengkonon aku yang paling aku suka dan meniti di tepian bibirku saban waktu tanpa jemu :

1. Semua lagu cinta Backstreet Boys!



Aci tak aku buat macam ni. Sebab tak ada lagu cinta diaorang yang buat aku tak suka. Semuaaaaa memang feveret. As Long As You Love Me,Shape of My Heart,Quit Playing Games With My Heart and many moreeeeee.... Dulu tak ada hand phone yang ada MP3. So beli je cd/vcd/kaset. Sekarang dah ada phone canggih,bersepah lagu diaorang ni. Hidup mati memang BSB lah kengkonon. Hahahahaha...

2. This I Promise You - N'sync



Lagu ni sangat meruntun jiwa. Sendu je bila layan tetengah malam sambil pandang langit kat tepi tingkap. N'sync pun aku suka jugak dolu-dolu tapi tak menandingi BSB lah. Lagu ni lagu cinta universal. Semua orang pun boleh terlibat. Suami isteri,ibu anak,ayah anak,kawan-kawan,bf gf. Memang akan menyentuh jiwa lah dengar. Selalunya nyanyi part "and I will take,you in my arm,and hold you right where you belong..till the day my life is through,this I promise you.." ke Sunan sambil peluk dia kuat-kuat. Faham tak faham lain cerita.

3.  Bila Rindu - Ruffedge



Dulu pun menggila dengan Ruffedge. Berabih duit beli album dia orang padahal time tu aku form 2 je pun. Lupa pulak mana aku cekau duit nak beli album ni. Dah lah mahal. Ke duit biasiswa aku? Haha. Adik-adik,mohon jangan ikut contoh ini. Jangan habiskan duit biasiswa untuk benda-benda yang lagha. Aiceh! Tapi yes,the young will act like crazy bila dah angau ke sesuatu. Part paling best dalam lagu ni bila Azan melenggok kat chorus. Memang cair bawah katil wa cakap lu. Siap ulang berjuta kali kat part tu je. Lepas tu bulu roma merinding lapanblas juta kali sebab layan perasaan sangat.

4. Ratuku - Awie



Dulu aku tak peduli pun lagu ni. Tapi since kenal beliau,asyik lah telinga di tadah dengar dia nyanyi. Lama-lama pun jadi feveret aku sebab menanamkan dalam hati bahawasanya lagu ini didedikasikan untuk aku sang kekasih hati tercinta. Sila muntah. Hahaha. Aku still ingat lagi beliau nyanyikan lagu ni kat kenduri kahwin sepupu beliau masa orang ramai tengah sibuk merewang. Time tu baru bertunang. Terus lah ai tersipu-sipu malu blushing sebab sambil beliau nyanyi,beliau pandang aku. Penuh penghayatan lagi. Kakak ipar beliau time tu dah senyum-senyum kat aku. Ai lap yu lah sayammmmmm!!!!!

5. Arjuna Beta - Fynn Jamal



Lagu cinta tak semestinya wajib ke atas pasangan lelaki dan perempuan. Betul tak? Untuk anak,mak,abah pun boleh. Dulu masa tak ada Sunan,aku dengar lagu ni biasa-biasa je. Memang minat tapi sekadar sebuah lagu je bagi aku. Then sekarang dah ada anak sendiri,baru terasa lagu tu sampai ke jiwa. Siap boleh menangis lagi kalau dihayati betul-betul sampai pandang muka anak. Saiko tak? Hahaha. Tapi serius. Lagu ni melambangkan betapa tinggi cinta untuk sang anak yang memang takkan terbabas sampai mati. Lagu jiwa.

Setiap lagu ada cerita.
Setiap cerita ada kita.

Ewahhhhhh....

No comments: