Awesome Followers

7 November 2014

30 days blog challenge : Day 1


Hari tu kakak keh-sayangan ai tag ni dekat facebook. Memang dah jadi trend ke hape benda alah ni? Hahahha. jadi,marilah kita menyahut cabaran dengan jeritan "Challenge accepted!" macam Barney Stinson awesome tu. Marilah.

GAMBAR TERBARU


Ni segar dari ladang punya gambo. Pepagi dalam kereta before pergi kerja. Sementara beliau bersiap nak tutup pintu rumah segala,kita selfie dulu sekeping. Terus lah upload kat ig dengan caption "EH". Motip kau bagitau ig bagai dah kenapa? Haha. Ekceli aku tengah demam. Ingat nak cuti lagi hari ni tapi semalam dah cuti and merasa kebosanan tahap dewa kat rumah sebab tak boleh berapa nak gomol Sunan,mari lah kita kerja. Kalau demam biasa aku tak kisah. Ni sekali dengan selesema,memang runtuh jiwa terus. Acah-acah nak batuk pun macam dah nak hadir je ni. Red-dooooo je lah okay.

Jangan pedulikan muka Sunan yang sinis begitu. Sekarang dah pandai buat muka garang kalau mama kena cuit dengan papa kalau bergurau. Kalau boleh dia je nak bergurau main dengan aku. Kekadang sakat je dia acah-acah sweet laki bini lepas tu dia jerit. Haha..  Jeling toksah cakap. Dah berjinak-jinak. Sabar je lah.

5 FAKTA TENTANG DIRI ANDA

1. Mudah senyum. Ya Allah,memang tabiat ni memang payah lah nak hilang. Tapi senyum aku ni bertempat okay. Kalau dengan pakcik makcik and perempuan-perempuan yang berselisih dengan aku,aku cepat bagi senyum. Tak ada lah aku nak main senyum je dekat bebudak lelaki muda yang entah sapa-sapa melainkan aku betul-betul kenal. Gitu. Even lah aku tak berapa suka dengan si polan tu (contoh),kalau terjumpa otomatik akan senyum. Eh,memang mudah lah kan. Ye lah,nak sedekah duit berjuta,idok lah mampu. Sedekah senyum je lah. Hahaha.

2. Susah demam. Bila dah demam,memang merana sungguh. Tapi sejak dah kahwin and ada anak ni,gigih jugak lah bangun and kemas rumah apa yang patut even slow motion je pergerakan sebab kalau laju-laju,kepala macam terhentak-hentak. Sakit weiii.. Kalau dulu masa bujang,asal demam je memang bertapa baring dalam bilik takpun terbaring atas sofa kat ruang tamu. Segar time makan je. Boleh?

3. Aku seorang yang lurus bendul. Senang sangat kena tipu. Paling suka sakat aku is beliau. Bila aku gegila percaya,dia gelak berdekah tanpa belas ihsan. Fioneeee... Aku seti je perangai dia. Mujur aku isteri mithali. Tak ambil hati malah gumbira rasa bahagia di jiwa tanpa dendam membara. Paling koman pun aku cakap kat Sunan jangan kawan papa je. 

4.  Aku sangat obses dengan mitos and fairytales. Aku boleh hadap youtube and search pasal naga terbang,unicorn,duyung,gnome and elf seharian tanpa jemu. Even aku tahu benda-benda tu tak lah masuk akal sebab rekaan omputih je,tetap lah nak excited kalau ada footage pasal ni. Lepas tu gigih lah aku tunjuk kat beliau pasal ni. Then beliau akan geleng-geleng kepala sambil cakap,"Bila awak nak besar ni?" Baiklaaaa...

5. Keluarga is keutamaan aku. Aku dahulukan family dalam segala hal. Mungkin lah orang lain lagi heaven dapat hang out dengan kengkawan and habiskan masa berjam-jam bergosip atau berborak di laman-laman sosial. Tapi percaya lah aku just berwhatsapp dengan kaum keluarga sanak saudara ter-chentaaaa.. Ada lah jugak aku whatsapp or chat kat fb tapi kalau macam yang penting je. Atau kengkonon saja nak beramah mesra tapi last-last aku yang kaku. Terus blur nak borak ape lagi. Memang anti-sosial kau ni fara. So,family comes first in any way. Kalau kau usik aku,okay lah boleh dimaafkan. Kalau kau usik keluarga aku,masa tu kau akan tengok aku bertukar jadi naga. Kau nak tengok? 

*
*
*
*
*
*
*

Esok sambung lagi. Bernanah mata orang dok baca challenge ni. Matik la nak...

No comments: