Awesome Followers

29 November 2014

Day 23 : Pekerjaan yang anda ingin selain kerja anda sekarang

Aku nak jawab suri rumah sepenuh masa. Ada sesiapa nak gelak tak? Haha. 

Before ni memang bercadang nak berhenti kerja bila Sunan lahir. Tapi dek kerana banyak sangat kekangan,kena hold dulu.
Aku jeles sebenarnya tengok isteri yang jadi suri rumah sepenuh masa ni. Boleh habiskan sepenuh masa tumpukan perhatian pada family je. Tak perlu nak fikir benda-benda lain.

Aku cakap macam ni sebab aku ni jenis yang akan selalu fikir hal kerja kat rumah. Kalau aku tak fikir pun,beliau akan balik and mula cerita bab kerja yang tergendala macam timesheet tak buat bla bla bla. Ye lah,kerja sama tempat kan. Letih otak!

Aku prefer letih fizikal 100% time siang and malam boleh relax sesangat. Siang tu nak pulun basuh baju sampai kering tapak tangan ke,basuh pinggan sampai berkilat ke,mop lantai sampai clear boleh buat cermin ke.... apadahal kan? Banyak masa.

Ini tak --

Aku kerja.
Subuh dah bangun.
Siap-siapkan barang yang nak dibawa ke ofis sebab Sunan ikut. (ini satu kelebihan kerja aku -- bawa anak)
Pukul 7 kemas--kemas sikit rumah yang bersepah malam tadi. Kalau ada pinggan,balik baru decide basuh. 
Kejutkan Sunan and siapkan dia.
Pukul 8 pergi kerja.
Bertungkus-lumus almost 8 hours kat ofis. Kalau terpaksa ot,ot sampai pukul 5.30 or 6 or lebih.
Balik rumah,mandikan Sunan,susukan,tidurkan. Kalau tak tidur,memang menangis aku sambil buat kerja.
Start kemas rumah.
Basuh pinggan pun sekadar bersih.
Mop lantai sekali seminggu.
Basuh baju 3 hari sekali.
Masak.
Makan.
Tidur. Yang mana hanya 40% je boleh dikira lena.

Esok -- ceritanya sama lagi.

Yes,letih otak and fizikal sekali gus. 

Tapi ye lah..
Semua kerja ada risiko. Kita yang corak jalan hidup. Kita kena tanggung.
Tak ada lah nak mengeluh sangat bagai. 

Berjela panjang lebar aku cerita. 
Padahal nak bagitahu yang aku nak kerja sebagai suri rumah sepenuh masa je.
Kekekekeke.

No comments: