Awesome Followers

20 November 2014

Day 14 : Cerita Kasut Saya

Percaya tak kalau aku cakap,sekarang ni aku just ada wedges cabuk yang bawak pergi jamban tu yang harga dia 9.90 tu? Yang kalau kena air,memang akan basah almost an hour. Haaa,itu je pun yang aku ada. Ini tahan lah macam ada rupa sikit. Masa mula-mula bersalin dulu,aku ada selipar baldu biasa yang flat gegila tu. Selipar tu jugak aku pakai pada raya pertama. Baju kemain vogue the vas. Sekali pandang kaki...mintak menangis okay. Hahaha. Bukan tak mampu nak beli selipar or kasut baru,nafsu je yang tak ada. Selalunya kalau awal-awal bulan memang dah plan membuak-buak nak beli bila dapat gaji nanti. Tapi bila dah gaji,terus hilang keinginan. Pandang kedai kasut pun tak mahu. Gitu.

Kalau ada pun kasut dalam kereta tu,kasut adik aku yang perempuan. And ada lah sepasang kasut flat yang akak aku sedekahkan kat aku. Pun aku baru pakai sekali. Lepas tu entah mana-mana aku letak. Kat dalam bilik belakang ke? Kat dalam bonet ke? Kat dalam jamban ke? Entah.. Mana aku campak pun dah lupa. Or maybe laki aku letak kat mana-mana sebab memang aku tak nampak dah kasut tu seminggu dua ni. 

Sebenarnya agak trauma nak pakai kasut yang kita tak nampak dalam dia tu ada apa. Kut-kut ada ular sawa ke. Hahaha. Pernah masa sekolah kasut aku ada katak. Aku pun idok lah tahu and main sarung je. Sekali terasa lembik-lembik bernadi kat dalam tu. Terus aku campak terajang jauh-jauh. Sumpah terngiang-ngiang lagi perasaan tu. Hoi,geli. Okay,katak bukan setakat pernah ada dalam kasut aku. Dalam beg sekolah pun pernah ada. Menjerit aku satu kelas masa nak ambil buku. Tak faham aku macam mana ada katak dalam tu.

Itu je lah kut yang aku mampu cerita pasal kasut. Tak ada pun kenangan yang best berlinang air mata bila terkenangkan kasut. Yang pasti,wedges lama aku pernah kena curi dengan anjing 3 bulan lepas. Sebelah je yang tinggal. Lepas tu yang sebelah ni pun dia curi seminggu kendian. So kalau sesiapa ternampak anjing berwedges,mohon laporkan kepada aku. LOL!

Eh,hujung bulan ni kena juga beli kasut lawa.
Pfftttt!

No comments: