Awesome Followers

17 November 2014

Day 11 : Kenangan lucu semasa zaman kanak-kanak

Kenangan paling buat semua orang gelak is masa aku kena kejar dengan abah keliling rumah. Kakak aku lah yang rajin sangat flashback pasal kejadian tu. Adoii.. Serius kalau aku duduk sorang-sorang pun and teringat,boleh jadi sewel menggelak sensorang. 

Cerita dia masa tu aku sekolah rendah je lagi. Darjah 5. Time tu akak aku 15 tahun,nak PMR so kena lah tuisyen. Hari pertama dia nak pi tuisyen malam tu,abah aku hantar. Aku nak ikut tapi abah tak bagi. Budak...kalau benda yang dia nak tak dapat,opkos memberontak. So,dengan hati membara bengang,terkeluar lah perkataan ,"ABAH BODOH" dengan jeritan yang kuat. Hahahaha. Tak paham aku kenapa aku boleh cakap macam tu.

Bila abah dengar je,terus lah orang tua tu keluar dari kereta and capai ranting kayu,nak kejar aku. Habis,ingat aku nak rileks je menyerah kalah? Oh no. Aku lari lah keliling rumah. Dah lah malam,gelap. Entah macam mana lah aku mampu berlari dalam keadaan macam tu. Dah sampai 3 kali kut tawaf rumah,aku letih,aku stop. Abah pun terus sebat kaki aku banyak kali. Yang tak boleh blah nya,aku siap cakap macam ni kat abah :

"Abah pukul banyak kali pun buang masa je. Kakde tak sakit langsung."

Boleh? Hahahaha.

Terus abah surrender. Mujur abah ahli sukan so idok lah dia letih melampau ke hapa. Letih perut je tahan gelak sebab dia geli hati dengan ayat aku. Sabar je laaaa...

Memang legend lah aku bagi adik-beradik aku sebab berani cakap abah bodoh. Nasib aku tak baligh lagi. Kalau tak,neraka seinci dah tu.

So,Sunan kena lah bersiap sedia nak hambur gelak bila besar nanti dengar cerita ni.

No comments: