Awesome Followers

16 November 2014

Day 10 : Apa di dalam handbag anda

Haaaa.... Kalau tengok handbag aku,dah macam tong sampah bergerak. Kemas lah berpuluh kali pun,eh,esok ada lagi sampah. Entah macam mana dia terjun ke dalam. Seram aku mikir. Haha. Padahal.... Asal tak jumpa tong sampa,sumbat dulu dalam tu. Nanti-nanti boleh buang kononnya. Konon lah. Nyudahnya ada je sampai seminggu dua. Danggggg....

Dalam handbag aku wajib ada notebook. Aku suka menulis. Tak kisah lah tulis apa. Tak tulis pun,kena jugak ada. Kalau tak rasa macam tak lengkap. Dah ada notebook,harus kena ada pen. Kekadang handbag aku dah jadi bekas pensil dah. Bukan sebatang je pen,sampai 3,4 batang kekadang. Tapi kang pakai pen yang kat luar handbag jugak.

Buku laporan kesihatan Sunan. Memang aku angkut ke hulu ke hilir. Senang. Bukan lah mintak apa-apa tapi kut-kut terdemam or tercirit or tersinggung kat mana-mana,buku dah ada boleh terus pecut ke klinik or spital. Tak payah nak balik rumah dulu ambil buku then baru pergi. Leceh..leceh..

Bedak compact. Even sekarang aku tak pakai pun bedak bagai sebab tengah pakai sabun burung layang-layang dengan konsisten,aku bawak je. Kut-kut nak tengok cili terlekat kat gigi lepas makan kat luar or tudung herot-berot kan.

Lipstick. Aku jenis pakai lipstick sekali je lepas tu tak touch up dah. Kalau pagi aku keluar and petang baru balik,tak ada lah nak pakai lagi sekali. Lantakkan lah. Sejak ada anak ni,memang aku jarang pakai. Sebab Sunan jenis suka bergomol. Dia boleh gomolkan muka dia kat mulut aku banyak kali. Or tetiba dia nak kiss bibir aku. Kalau aku ber-lipstick,aku tak dapat nak grab moment tu sangat. Gitu.

Aku rasa ini je lah barang yang memang selalu ada pun. Kalau macam purse and phone,kekadang aku pegang je or tinggalkan beg duit and bawak ic & duit je.
Pemalas kan? Hahaha.

No comments: