Awesome Followers

24 November 2014

Day 18 : Siri TV kegemaran anda

Okay,sangat banyak yang nak aku senaraikan kat sini. Sila bertabah lah ye scroll down sampai habis. Tak nak habiskan pun tak apa. Ai okay je. Hikhik.

1. F.R.I.E.N.D.S


Cerita bersiri pertama yang aku tengok. Masa ni sekolah rendah lagi kalau tak silap. Suka la haih dengan cerita ni. Setiap Khamis kot masa dulu kat NTV7. Ayat paling epik : "Whatchu doing.." Hahaha..

2. Charmed


Paling menggila masa dulu ni. Lepas tengok,berangan ada kuasa. Aku bercita-cita nak jadi macam Piper sebab boleh freeze kan masa. And ada suami whitelighter yang handsome. Sumpah kelakar. Cerita ni setiap Jumaat pukul 10malam. Pun kat NTV7. 

3. Survivor


Cerita ni lepas cerita Charmed. Pukul 11. Banyak siri yang ni. Aku tak miss dari siri 1 sampai lah yang celebrity punya. Cerita tentang ikhtiar hidup dalam hutan. Ada dua puak and kena berlawan untuk dapatkan imuniti. 

4. Angels


Pertama kali aku kenal David Boreanaz dalam cerita ni lah. Dia jadi setan tapi nama dia Angel. Acane tu? Haha. Dia bukak persatuan hantu setan unuk tangkap hantu setan jugak. Dia geng baik. Cerita ni kat tv2 setiap selasa pukul 10malam.

5. Popular


Lepas cerita Angels,sambung cerita ni. Pukul 11 tv2. Pasal anak remaja kat high school. Macam biasa lah,ada mean girls bagai. Tapi mean girls yang sorang tu (Brooke) Akan jadi adik beradik tiri musuh ketat dia,Sam sebab bapak Brooke kawen dengan mak Sam.

6. Boston Public


Cerita ni kelakar ekstrim. Unsur ganas toksah cakap lah. Ada episod yang tetiba student bawak pistol nak tembak cikgu. Cerita ni main lepas Popular. Memang hari Selasa hari bersengkang mata okay.

7. Malcolm in The Middle


Family yang huru-hara. Sangat! Mak suka menjerit-jerit tak keruan. Anak-anak gile nakal. Paling nakal,Reese. Suka buli adik-adik. Hahaha. Cerita ni setiap Rabu pukul 9.30 malam NTV7.

8. Everybody Loves Raymond


Habis Malcolm,cerita ni pulak. Ada anak kembar yang comel sesangat. Pun family huru-hara. Bapak dia suka sangat buat blur tapi suka perli orang. Boleh? Haha.

9. How I Met Your Mother


Bila masuk era baru gini,ecewah...haha..kita layan cerita ni pulak. Nak tunggu sampai finale sebab nak tahu siapa isteri Ted. Last-last finale dia tak gempak mana pun. Hehehe.. Challenge accepted!

10. The Goldbergs


Aku suka cerita family macam ni. Mujur ada yang latest sekarang. Sumpah kalau tengok cerita ni tak gelak,memang ada something kat usus kau. Hahahaha. Mak suka menyibuk hal anak-anak. Ada satu episod tu,anak dia Barry tak dapat masuk talent time,dia pergi jumpa cikgu sampai cikgu anak tu give up. Si ayah pulak ada kedai perabot. Balik kerja terus bukak seluar and tengok tv dengan pakai spender je. Satu family suka jerit-jerit.

11. 2 Broke Girls


Lepas the goldbergs,cerita ni. Memang setiap selasa aku standby depan tv. Cerita ni pukul 10.30 pm kat 8tv. So bersengkang mata lah hari selasa tu. Tapi aku tak syorkan mak bapak tengok cerita ni dengan anak-anak. Kang ada anak-anak yang tersipu-sipu malu. Hahaha. Max (rambut hitam) memang gelandangan sangat sebab hidup dia sangat kacau bilau. Dapat bf gila kaya tapi lepas dapat tahu bf dia kaya,dia clash. Padahal bf dia sangat sayangkan dia. Haha. Terbalik betul otak Max ni. Yang Caroline (blonde) ni dari orang kaya terus jatuh miskin sebab ayah dia menipu duit and kena penjara. Sangat malu nak bagi nama family kat orang sebab takut orang tahu dia siapa. Hahaha.

12. Julia


Aku jarang tengok drama bersiri melayu and hadam bebetul cerita tu. Tapi bila aku tengok and betul-betul hayati,means cerita tu memang best. Abah aku pun suka gile cerita ni. Memang cerita ni sangat lah best sampaikan abah suka. Sebab abah tak suka drama melayu. Hehehe. Cerita ni je lah yang tunjuk perempuan tak perlu nak menangis meratap hiba sangat bila kena tinggal dengan laki. Bila 1 family meninggal excident pun,dia boleh tahan kuat lagi. Sangat kagum! Padahal,fana ini semua. Hahaha.

13. Running Man


Cerita pecah perut nama dia ni. Hahahha. Tengok muka memasing pun dah boleh bikin gelak bergegar kepala lutut. Tapi kat rumah aku ni tak ada astro. So kena tunggu Sabtu and Ahad lah kan kat tv2. Kalau kat rumah ibu tu,boleh lah tengok berjuta kali sebab astro kan suka ulang bejuta kali. Hahaha.

*
*
*
*
*
*
*
*
*

Sebenarnya,banyak je lagi cerita yang jadi kegemaran aku tapi yang aku senaraikan ni yang paling aku menggile tengok. Hahaha. 

Macam cerita Miss Tress Hermanas,Mi Gorda Bella,Yo Soy Betty La Fea,Mara Clara... Pun aku layan jugak and suka. Ok,sila jangan tamak. Nanti orang muntah baca belog kau.

Hahaha!

No comments: