Awesome Followers

9 November 2014

Day 3 : Sesuatu yang menguatkan anda

Haaa... Ini aku confirm ramai yang akan jawab family. Termasuk lah aku. Memang akan cliche melangit lah kan jawapan weols. Dah,apa nak dibuatkan. Hahaha.. Macam aku cakap sebelum sebelum ni. Family come first in any ways. Aku is family woman. Apa-apa pun,family.

Pernah aku rasa jatuh. Rasa nak meraung tak tentu pasal. Rasa nak terajang apa yang ada. End up aku call ibu. Borak-borak tak sampai 5 minit,terus teghebang segalabyang bersarang dalam paleotak. Magis. Suara ibu is pengubat segala duka. No compromise!

Kalau ada masalah yang hentam,just wasap or mesej siapa-siapa dalam family aku tapi yang selalu aku tepekkan is kakak aku. Even dia tak boleh tolong banyak,semua akan rasa lega. Kalau dia tak tolong langsung pun,aku okay je. Nanti dia akan bagi suggestion itu ini. Pun boleh buat aku keluar dari kemelut tu. Gitu.

Beliau kekuatan aku since kahwin. Susah senang memang kami harung bersama. Selagi berdua,aku okay. But since ada anak,Sunan is segala kekuatan yang aku perlu. Kalau nak nangis ke hapa,pandang Sunan. Terus tak jadi nak sendu. Ai kan berjiwa bollywood. Harus hati kena tisu. Haha. Kalau rasa nak marah,pandang Sunan. Kalau rasa down sangat sebab kerja,pandang Sunan. Lepas tu cakap dalam hati,"Fara,tengok anak kau tu. Apa jadi kalau kau malas kerja? Kata nak ke obersi nanti." Pffttttt...

Tapi seriously..
Selain aku mengadu domba kat Allah untuk kekuatan yang aku cari sebab sesuatu yang betul-betul meleraikan hati,family sesuatu yang aku tak tinggal.

No comments: