Awesome Followers

24 December 2011

~~ watak novel vs real actor ~~

An nyong ha seyo..!!


Aku and kakak aku selalu berangan tentang watak-watak dalam novel yang kami suka baca. Selalu kami bayangkan watak hero novel tu diadaptasi jadi hero sebenar dalam filem. Ala,macam Kashah dalam Lagenda Budak Setan tu. Or macam Harris dalam Ombak Rindu. Tapi kebanyakkan yang kami imagine kan,sure pelakon lelaki je. Hahaha.. Jom usha list yang aku buat,yang pernah aku and kakak aku imagine kan selama ni. Check it out..


Penulis    : Ramlee Awang Murshid
Novel      : Bagaikan Puteri,Cinta Sang Ratu,Hijab Sang Pencinta
Watak      : Saifudin @ Laksamana Sunan
Pelakon realiti: Remy Ishak


Cerita ni memang jadi cerita favorite aku and kakak aku. Cerita 3 berangkai tentang Saifudin,seorang lelaki dari kampung Punggor,Tanah Melayu yang merajuk hati bawa diri ke Tanah Jawa. Jalan cerita yang agak mencabar. Banyak dugaan yang Saifudin atau lebih dikenali sebagai Laksamana Sunan terpaksa lalui sepanjang cerita. Memang mencabar minda pembaca termasuk lah aku. Hahaha..
So,watak hero ni kalau difilemkan,boleh dilakonkan oleh Remy Ishak. Sesuai sangatttt....!!!



Penulis   : Ahadiat Akashah
Novel     : Balak Blues
Watak     : Tak ingat pulak
Pelakon realiti : Aeril Zafrel

Haaa... Cerita sangat-sangat-sangat-sangat aku suka. Kisah hero utama (x ingat nama) yang terpaksa ikut parents dia berpindah ke kawasan pendalaman. Dia kurang berpuas hati dengan keputusan tu. So,hari-hari dia tak lekat dekat rumah. Berbasikal keliling kampung sampai lah dia jumpa dengan seorang perempuan ni,Maria nama dia. Last-last dia bercinta dengan Maria ni tanpa dia tahu yang Maria tu dah lama mati. Mystery kan? So,aku rasa Aeril sesuai bawak watak ni. Perghhh...


Okay,aku rasa cukup setakat ni. Nanti aku continue balik kalau aku dah ingat yang lain. Hahaha.. Saja nak tambah entri pepagi ni.. Babai..!!!

#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~

No comments: