Awesome Followers

20 December 2011

~~ Kahwin oh kahwin ~~

An nyong ha seyo!!!






Ramai yang teringin nak kahwin kan? Nak ada family sendiri,hidup sendiri..  


Bila imagine tentang majlis perkahwinan pula,macam-macam dalam kepala. Ala-ala taman la,ala-ala orang putih la,ala-ala fantasi la. Ada je yang buat otak ni berfikir jauh. 


Tapi dalam pada tu,kita banyak dengar tentang pantang larang dan kepercayaan mengenai perkahwinan. 


Dekat sini aku ada list kan sikit mana yang aku tahu and yang aku pernah dengar. Check it out..


1. Kalau kita jadi pengapit pengantin,alamatnya tak lama lagi giliran kita pulak la yang akan diapit ( jadi pengantin ).

2. Satu lagi fakta tentang jadi pengapit. Kalau kita jadi pengapit,bila turn kita kahwin,seri pengantin tu akan hilang. Hahaha...

3. Jangan mekap tebal sangat sebelum berkahwin sebab nanti kalau dah kahwin,hilang seri. Tapi kalau dah cun,maintain cun jugak la kan??


4. Jangan makan leher ayam sangat. Bila atas pelamin nanti leher akan senget. Totally mengarut!


5. Sebelum majlis perkahwinan,pengantin perempuan tak boleh keluar rumah. Tapi kalau dah terdesak sangat,takkan tak boleh kut..


6. Masa mengandung,si suami tak boleh pergi berburu. Nanti terkenan binatang yang diburu. Memang lagi mengarut.


Pantang larang orang dulu-dulu mungkin bersebab. Aku tak sempat nak gali lebih dalam tentang sebab musabab tu. Tapi walau apa pun yang buat and rancang,sentiasa mohon perlindungan Allah. Peace yaww!!


#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~

No comments: