Awesome Followers

14 December 2011

~~ Kau Tunggu Aku Ye Fara ~~







An nyong ha seyo..


Perghh,agak lama tak mengarut. Sangat busy bekerja + line internet agak segan nak ada. Memang saya seorang yang penyabar. Credit to myself okay. 


Aku ada seorang sahabat,Farhana Rosli nama dia. Aku panggil dia Ana. Maybe sebab nama kami serupa and kami memang sekepala,persahabatan kami sangat rapat. Even kami berkawan baru 5 tahun. Siapa cakap kita perlukan 10 tahun untuk menjadikan seseorang itu teman jiwa kita? Tak semestinya kann..


Aku kenal dia masa kami sama-sama belajar di Kolej Islam Antarabangsa Gombak. Berlainan cos tapi intake yang sama. Mula-mula dia duduk rumah lain but suddenly dia berpindah ke rumah aku and satu bilik dengan aku. But masa tu tak berapa nak rapat lagi. Ana ni jenis yang happy go lucky. Susah nak tengok dia bermuram durja. Oh,dia sangat peramah gak. Lebih kurang aku je.


Hampir setahun dia duduk serumah dengan aku,dia berpindah keluar. Untuk pengetahuan korang,rumah nenek dia seberang jalan je dari rumah kita orang. So,dia duduk situ je. Mesti korang fikir betapa sengalnya dia duduk menyewa sedangkan dia boleh duduk free kan? Hahaha.. Ni la uniknya sahabat aku yang sorang ni.


Setahun kemudian,aku plak berpindah keluar. Aku duduk dekat Apartment Casmaria,belakang Giant Batu Caves. Dekat sikit dengan kolej. Jalan kaki pergi kolej pun boleh. Masa tu aku duduk dengan senior-senior. Last-last aku tarik Ana masuk sekali. Baru ada geng.. 


Masa ni lah persahabatan kami teruji. Banyak sangat ujian yang aku and Ana kena hadapi (macam banyak je). Hahaha.. Tapi kebanyakkan ujian datang dari masalah kewangan la kan. Biasalah,student maa.. Bila Ana susah,aku support,bila aku susah,Ana support. Oh,kita orang selalu makan sup dekat gerai area rumah. Agak jauh nak berjalan tapi semangat nak makan sup tu tinggi,tak kisah pun. Nak di katakan hari-hari kiteorang melantak sup tu kat sana. Dah macam ketagih plak. Shedapppp....!!!!


Pernah dia bagitau aku yang dia ada sejenis penyakit ni. Tongsel katanya. *tak berapa nak pandai nak spell,janji ada bunyi* Mula-mula dulu,aku tak pernah ambil serius pasal sakit dia ni. Sebab aku tak rasa sakit ni bahaya. Tapi yang aku perasan,suara dia macam nak tak nak keluar. Bila dia bercakap,nafas pun macam mengah-mengah. Aku ingat maybe sebab faktor badan dia time tu. Jahat kan aku. Sorry Ana.. ;)


Baru-baru ni dia ada cakap yang berat badan dia dah turun mendadak. So,badan dia dah jadi sangat berubah menjadi kurus (maybe macam aku kot). Dia cakap,dia kurang selera nak makan. Sebab apa? Sebab sakit dia tu dah semakin teruk. Serius,aku jadi sangat down masa tu. Sebab aku tak pernah tahu sakit tu boleh jadi seteruk ni. Kesian dia kan?


2,3 hari sebelum ni aku ada text dia bertanya khabar. Biasalah,sahabat cemerlang kan. But kali ni ayat dia sangat-sangat lah menyentuh hati dan perasaan aku. Dia cakap,sakit dia ni dah tak ada ubat,tunggu masa je. Aku marah la dia. Bukan niat sebenarnya tapi aku taknak dia jadi lemah semangat gitu. 


Dia cerita,Sabtu lepas dia pergi Melaka tengok kawan sekolah dia kahwin. Lepas hajat dia nak berkumpul dengan kawan-kawan sekolah dia. Aku bergurau la dengan dia. " Aku kau tak nak jumpa pon." Nak tau apa jawapan dia? Dia jawab," Kalau sempat aku jumpa kau k." Aku punya lah sedih. Automatik air mata jatuh. Sumpah,aku tak suka bila ada dalam situasi cam ni. Paling tak boleh blah dia cakap camni," Kau tunggu aku ye Fara." Lagi lah air mata ni tumpah cam empangan pecah tu.


Aku tak mampu nak hadapi kehilangan dia. Cukup lah dulu aku hilang abang aku. Tapi kalau masa dia dah sampai,aku kena redha juga even sakit. Aku lagi tak sanggup tengok dia menderita sakit camtu kan?


Awal tahun ni Ana pernah kehilangan boyfriend dia,Danial. Eksiden kat depan rumah aku. And dia sangat tabah terima kehilangan tu. Adik aku cakap,kalau betul Ana pergi,maybe jodoh dia dengan arwah tu kat sana. Really??


Ana,aku tunggu kau. Aku akan selalu doakan kau selamat. Kau kena kuat okay. Kau kena ada masa hari besar aku. YUP,AKU TUNGGU KAU..!!


#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~
  

No comments: