Awesome Followers

15 December 2011

~~ Menyusur denai silam bergelar pelajar ~~

An nyong ha seyo..!!!


Hari ni tibe-tibe teringat zaman dolu-dolu. Nak kate rindu zaman sekolah,macam tak. Nak kate rindu time belajar,pun macam tak. Dah tu,ape yang teringat nye?? Oh,teringat kawan-kawan mase sekolah and belajar kot. Jom imbas kembali...


Tadika
Aku rase aku start masuk tadika mase umur 4 tahun. Hahaha.. Muda kan? Makteh aku yang hantar awal. Aku tadika dekat Tadika Kemas Kg.Teroh. Makteh cakap,aku punye lah excited bila dapat masuk tadika. Pagi-pagi makteh aku hantar. Siap aku suruh dia balik rumah,tak payah tunggu. Budak-budak lain semua kena bertunggu. Aku tak.. Hehehe..


Balik sekolah,arwah atuk Mamat aku yang ambil. Naik motor 70's die tu. Macam biasa,aku duduk depan,cousins aku dudk belakang. Vroom..vroomm.. Best sangat bile angin kena muka. Nyamannn...


Sekolah rendah
( Tak ada picture sekolah rendah )


Mase umur aku 7 tahun,aku masuk sekolah rendah. Dah tentu-tentu semua orang masuk sekolah rendah bila umur 7 tahun kan? Hahaha... Aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Karak. Darjah 1,aku jadi penolong ketua darjah. Comel-comel je aku mase tu. Hahahaha... 


Pagi-pagi lagi Makteh dah kejutkan aku and siapkan aku untuk ke sekolah. Mengantuk gile beb..


Masuk darjah 2,aku dah naik pangkat. Aku jadi ketua darjah pulak. Lagi lah otai aku time. Siap ade assistant lagi. Aku and penolong relaks je tak buat kerja.Jahat kan aku? Kesian Syakirah..


Darjah 3 sampai darjah 6,aku jadi pengawas sekolah. Lagi lagi lah naik tocang. Wahh,nakal nye aku. Yela,pakai baju colour biru. Lain dari orang lain nokk..


Mase UPSR,aku dapat 2A 3B je. Kire bersyukur lah tu dari failed kan? Hehehe..


Sekolah Menengah
Masuk form 1,aku sekolah dekat Sekolah Menengah Kebangsaan Karak. Masuk kelas ke3 mase mula-mula but cikgu transfer ke kelas 1st. Budak pandai lah katekan.. Hamboi nyah,riak plak aku.. 


Mase ni aku and the geng tubuhkan kumpulan SHIFFIIAS. Stand for what?? Stand for Syakirah,Hazi,Iza,Fara,Fiza,Ira,Ida,Ani and Siti. Even kite orang berlainan kelas,time rehat and balik je confirm same-same.


Mase sekolah menengah ni,aku sangat-sangat aktif. Tiap tahun ade je aktiviti yang aku join. Camping,Tilawah Al-Quran,Hockey. Oh,aku still jadi pengawas okay. Jawatan yang aku terpaksa sandang after dipaksa. Sabar je lah..


Mase PMR,keputusan aku agak cemerlang. So,tercalon dalam penerima anugerah pelajar cemerlang. 6A 2B memang boleh membanggakan. Hahaha.. And aku apply sekolah teknik.. Teknik mane??


Masuk form 4,aku masuk Sekolah Menengah Teknik Gombak. Aku ambil aliran Mekanikal tapi kelas nombor 2. Maybe sebab Kemahiran Hidup aku B je mase PMR. Pergh,memang mencabar. Memang tak ramai perempuan dalam kelas Mekanikal. 


Oh,yang menarik dalam kelas aku,Syujak. Kenape dia menarik? Pernah tengok iklan susu (Everyday @ Nespray,tak ingat) tak? Yang ade budak gemuk jadi hakim and cakap "Kita minum dulu!" Kan tu tagline popular dolu-dolu. Syujak tu lah budak nye. Anak arwah Ismail Din yang selalu berlakon dalam Anak Mami tu. Huhuhu...


Mase form 5,aku naik taraf sikit ke kelas pertama @ kelas elit. Haa,mase tahun ni,aku tak pernah lulus Lukisan Kejuruteraan and Add Math. Naik loya aku bila tengok paper ni. Tapi dengan izin Allah,aku lulus mase SPM even tak credit. Janji lulus kann..

Kolej

Habis sekolah,aku masuk International Islamic College @ Kolej Islam Antarabangsa. Aku ambil cos yang jauh menyimpang dari cos asal aku kat sekolah dulu. Aku ambil Business Administration. 


Aku suke cos ni sebab aku suke business $_$ 2 Tahun 8 bulan aku berhempas pulas pulun ilmu kat sini. Pernah sekali aku tersungkur and terpakse repeat 1 subject for 3 months but lastly aku lulus dengan cemerlang subject tu. Credit to my Investment lecturer,Madam Hafsa. 


Jangan tak tau,aku berulang dari Pahang hari-hari mase aku last sem ni. Sebab kelas aku dari Isnin-Thursday je,5pm-6pm. So,sekejap je lah.
Aku convo bulan 7 tahun ni. Akhirnye,aku berjaya genggam segulung diploma untuk abah and ibu. Degree? Maybe next year kot. Huhu.. InsyaAllah..
ni lah hasilnye..







#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~

No comments: