Awesome Followers

16 December 2011

~~ Episode seram 3 : Hello,ni bulan puasa okay.. ~~





Masa : Malam salah satu hari pada bulan Ramadhan
Tempat : Kediaman Kazan's
Pelakon : aku,Syira (my lil sista)


Malam tu kami macam biasa melepak dalam bilik. Dah tengah malam,tak tahu nak buat ape. So,golek-golek je la atas katil. Mase aku nak terlelap (adik aku pun macam dah sedar-sedar ayam je),aku dengar orang berlari turun naik tangga. Mula-mula aku ingat kucing. So,aku kejutkan adik aku..


Aku : Dik,kau dengar tak bunyi ape tu?
Syira : ( Dengan suara serak ala-ala Ella ) Kucing kot berlari..


Aku terdiam. Malas nak cakap banyak. Bunyi tu stop sekejap (macam tau-tau aku and Syira tengah mengumpat pasal die ). Tak lama lepas tu,die berlari balik. Makin kuat..


Aku : Aku tak rase tu kucing la wei. Cube kau dengar betul-betul..
Syira : Yela.. Tapi takkan hantu. Kan bulan puase ni..


* bunyi cengkerik *


"tok..tok..tok..."
Pintu bilik kena ketuk 3 kali and bunyi orang berlari turun tangga dengan laju. Aku and adik aku ape lagi,menjerit dengan cemerlang la. Serius,kami sangat cuak time tu..
So,jangan ingat bulan puase tak ade yang akan mengacau. Kena tak kena je okay..


#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~

No comments: