Awesome Followers

8 June 2012

~~ Menuju 5th of January 2013 ~~

An nyong ha seyo..!!!
Assalamualaikum...
June!
Means,that 1/2 of a year lah kan. Untuk tahun ni,1/2 of this year bermaksud,everythings kena start. Chap chap! *menghitung hari menuju 5th of January 2013*
Bila mengenang 5th of January tu,otak ni mula terkenang MB (My Beliau). Ditambah pulak dengan kesenyapan dan kesunyian petang. Lagi lah hati jadi macam,'eh,aku ni alone je ke? Okay,sunyi!' .
Jom imbas balik how I met dengan MB....
28th of December,2010...
Masa ni dalam bas,heading to Kuantan sebab ada kerja. Oh,masa ni Cik Farah kerja with AmBank Group. So,memang kebosanan tahap rasa nak bunuh orang pun ada time tu.
Suddenly,one message masuk. Number yang tak dikenali. Tapi,tuan empunya tu kenal aku. Why not aku balas balik kan. Dengan penuh tertib tak gelojoh *sebab rasa macam semua orang dalam bas tu tengah usha aku*,aku taip selow2. Nampak tak di situ betapa gediksnye Cik Farah?
'Yelah,sy bukan Mawi utk awk kenal.'
Haa,ni mesej yang tuan empunya tu reply bila aku cakap aku tak kenal dia. Pergh,memang la bukan Mawi. Kalau Mawi,pengsan dah aku time tu. Tapi ada terselit senyum simpul kat muka aku yang tak berapa nak cun ni *masih jeling-jeling takut orang kata gila senyum sorang-sorang*
After done kerja kat sana,bergegas lah aku balik ke Karak yang bukan laluan puaka ni. BTW,thanks KRU sebab dah berjaya momok-momokkan pemikiran rakyat Malaysia dengan identiti terbaru Karak tercinta ni. Lebih kurang petang jugak lah aku sampai.
Time tu,perut aku rasa macam nak tercirit je. Keluar masuk toilet. Memang azab! MB tawarkan diri untuk beli pil ciketeun. Tahu tak apa itu ciketeun?? Alaa,ubat kasi hilang cirit tu. Yang kotak kaler pink tu. Tahu tak? Tahu tak?
Masa dia hantar ubat tu,ada lah guy ni yang ikut MB. Daniel nama dia. Oh,dia dah meninggal (al-Fatihah). So,sangat berubah la muka arwah bila MB hulurkan ubat tu. Kenapa berubah?? Aku ni kerush arwah. Budak-budak taman ni yang menyampaikan berita tak sensasi tu. Eh,dah tahu bukan kerush lagi lah kan!
After that time,MB ajak minum kat kedai depan rumah aku ni. Masa tengah minum tu,entah macam mana aku ternampak gambar perempuan lain jadi wallpaper phone MB. Aku terus macam,'okay,dia tipu aku. Kata tak ada gf tapi.. Dah,takmo kawan!'. Bila fikir balik,rasa macam bangang pun ade aku ni. Ahaks!
Dipendekkan cerita,malam sebelum 1st of January 2011,janji nak tengok bunga api sama-sama. Agak kekanak-kanakkan kan kami? Eh,ada ke ayat kekanak-kanakkan? Ah,lantak la kan. Janji faham.. Maafkan saya!
Tepat 12 malam,aku dengan rasmi nya jadi girlfriend MB. Sangat singkat kan?? Nampak sangat gelojoh melampau! Hahahaha...
Almost a year,kami decide nak ikat. So,family masing-masing diinformkan. Yelah,buat apa nak tunggu lama-lama kan? Jodoh sampai awal kata orang. Aminnn...
1st of January 2012,dua hati diikat dengan pertunangan. Memang sangat tak percaya! MB pun before majlis,dia boleh tertouching and sentap melampau. Hahaha.. Kelakar pun ada. Nampak sangat chaos time tu tapi alhamdulillah,everythings great!
Sekarang,lagi beberapa bulan nak sampai January. Terasa macam baru je habis UPSR. Zaman kanak-kanak yang akan aku tinggalkan. Sobs sobs.. *lap air mata selow-selow*
15th of June tahun ni,last aku celebrate birthday as a single lady. Next year,celebrate dengan title baru. Nampak tak? Nampak tak? Nampak tak betapa mengadanya saya? Hahaha..
Raya tahun ni pun last celebrate single and with beloved family. Next year tak dah. Terasa baru tahun lepas my ibu buatkan baju rasa celoreng-celoreng yang dipakai raya masa berumur 5 tahun. Omaigad! *tears in my eyes*
Dalam perjalanan menuju 5th of January 2013,banyak pahit manis yang kami tempuhi. Alhamdulillah,we did it great! Hope kami tetap maintain and cool. Doakan kami mencapai 5th of January tu!!!
Thanks mana yang sudi baca dengan teliti. Nah,big kiss :* ! Maaf kalau ada yang termuntah purple baca entry kali ni. Nah tisu *hulur dengan sopan*. Sayang korang keketat!!!
#HugsLove
~ Aku Darah Anak Malaysia ~
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone





















No comments: