Awesome Followers

26 June 2012

~~ Aku Si Penumpang ~~

Aku......
Ibarat penumpang
Menunggu di perhentian harapan
Apa yang ku tunggu?
Apa yang ku nanti?
Seorang pemandu
Ya!
Seorang pemandu sejati
Seorang pemandu yang melindungiku
Seorang peneman setia
Itu menjadi harapan

Aku tidak mengharap
Dapat menumpang kenderaan mewah
Yang indah
Yang besar
Yang canggih
Namun.....
Isinya kosong!
Yang hanya nampak menarik dari luar
Tapi penuh dengan kepalsuan
Penuh dengan penipuan

Selama menjadi penumpang
Pernah aku tersalah langkah
Pelbagai ragam pemandu kutemui
Pelbagai jenis yang menjelekkan
Pelbagai jenis yang menyakitkan
Terkadang.......
Aku mohon untuk diturunkan
Seksa dengan mainan kata
Seksa dengan kepalsuan semata
Terkadang.......
Aku diturunkan tanpa sebab
Mungkin ada yang terkurangnya aku
Mungkin ada celanya aku
Sepanjang jadi peneman mereka

Hari ini......
Setelah sekian lama menunggu
Di hentian tidak bertanda
Beliau hadir
Memberhentikan kenderaan
Membuka pintu agar aku masuk
Melempar senyuman seikhlas mungkin

Aku......
Diterpa keraguan yang menggunung
Mencari rasional hala tujuan
Namun itu ditepis
Mungkin ini takdirku
Mungkin ini jalanku
Mungkin beliau penemanku
Aku......
Sedaya upaya menjadi peneman setia
Bersama mengharungi liku-liku jalan
Yang bengkok
Yang lurus
Yang berbukit
Yang mendatar
Yang berlubang
Yang licin
Segalanya ditempuhi bersama

Selagi si pemandu ini setia di jalanan ini
Sesetia mungkin aku di sisi
Biarlah perjalanan ini berterusan
Biarlah perhentian tidak bertanda itu jadi yang terakhir
Takdir-Nya akan membawa kami
Ke perhentian yang hakiki
Bersama.............
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: