Awesome Followers

10 January 2012

~~ Pengembaraan kami episod 1 : Pengembaraan Bermula ~~

An nyong ha seyo..!!!


Aku baru je masuk ofis hari ni setelah bercuti agak panjang start Sabtu hari tu. Destinasi weekend aku,Kampung Kuantan,Kuala Selangor. Jom usha aktiviti aku sepanjang kat sane..


Jumaat malam : 06012012


~My Guy datang Karak hantar Leman malam tu. Memang agak terkejut sebab beliau kate ade kat Kuala Selangor. Punye lah happy! Memang big surprise selepas menanggung rindu (padahal baru berapa hari beliau balik kampung memandangkan projek dekat site beliau dah tamat).


~Beliau kate nak balik kampung malam tu jugak. Terus aku jadi sangat sedih. Agak poyo kan. Tapi last-last beliau ajak aku. Thanks God ibu and abah bagi. Tenkiu ibu and abah!


~Sepanjang perjalanan asyik nyanyi je. So,tak ade lah ngantuk sangat.


~Sampai Kuala Selangor time tu dah pukul 12 malam. But shopping mall masih bukak. Meriah!


~Beliau belanje Mekdi sebab aku mengadu lapar. Perut ni memang tak boleh nak dibawak bekerjasama untuk pendietan. Grrr...


Sabtu petang : 07012012


~Beliau janji nak bawak jenjalan. Aku pulak teringin nak tengok makcik sedara beliau yang sakit mase aku bertunang dulu. So,kami angkut sekali mak beliau and anak-anak sedara beliau,Asha and Danisha.


~Nama kampung enchek ni Kampung Assam Jawa. Oh,kami beliau sempat belikan aku tabung buluh buatan sendiri. OKU bername Amy yang buat. Kesian die..


~Selesai melawat,kami ke bandar. Orang sane panggil kuale. Kami layan mamak Rahmaniyah. Makan rojak yang sedap tu. Mak beliau memang sporting habis!


Sabtu malam : 07012012


~Abang ipar beliau ajak diner dekat Pantai Jeram. Malam minggu,memang lebat lah orang. Agak lame nak tunggu meja. Lenguh kepale lutut berdiri.


~Then,beliau bawak aku,Ayu and Asha ke kuale. Oh,Ayu tu adik kepada Asha.


~Disebabkan dah lewat sangat,tak banyak tempat boleh pergi. So,beliau belikan kami semua buku. Mekaseh sayang :*


Buku kami. TQVM!
Ahad petang : 08012012


~Ayong ajak lunch dekat pantai Remis. Memandangkan hujung minggu,pantai sangat crowded. Luckily ade ruang kosong. Macam tau-tau je kami nak datang kan?


~Aku yang memang dah sedia maklum sukekan laut ambil tempat depan sekali. Memang cantik! Tenang je rase.

 



~Beliau ajak jenjalan dekat sekitar pantai tu. Agak ramai yang meniaga so kami pun tolong menyibuk sekali. Then aku dapat 3 helai tudung,1 T-shirt putih and jersi Harimau Malaya colour biru yang aku idam-idamkan tu. Tq sayam!


~Kami stop dekat gerai makcik jual rabbits. Beliau belikan sepasang untuk aku. Aku tergamam..

Sibebex(putih) & Sibebox(hitam)
Ahad malam : 08012012


~Aku,Ayu and Asha bersiap cantik-cantik sebab beliau janji nak bawak tengok wayang cerita 'Papa I love U'.


~Agak kecewa bile sampai cinema. Cerita tu di cancelkan gara-gara tak ade orang nak tengok. Cehhh.. Selenge sungguh!


~Last-last beliau ajak makan steambot. Tapau je then kami makan kat Kelip-kelip Kampung Kuantan.


~Oh,kami hampir jadi saksi accident if motor RXZ berlanggar dengan Hilux. Sebab Hilux tu main masuk je simpang. Sengal!


~Kami bersampan sepanjang sungai untuk tengok kelip-kelip. Okay,aku sangat nervous time tu. Sebab before this beliau bagitau dalam tu ade buaya so mulut kena jage. Aku ni kalau tak diberitau mungkin tak takut tapi disebabkan aku tau,aku kaku sepanjang jalan. Kalau boleh taknak bergerak langsung. Eeeiii...


makan dulu before bersampan
ade kelip-kelip tau. Tak nampak eh?


muke lega + cuak
And weekend aku perfect! Thanks to Mohd Akemar Abu Bakar for the greatest moments! ILYVM...


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~




2 comments:

Reena Kamarudin said...

so, ada rabbit la ni kat umahh? damnnnnn

Farah Kamarudin said...

ade2.. hahaha..