Awesome Followers

20 January 2012

~~ 5 perkara yang akan buat kamu berfikir semula hala tuju hubungan kamu ~~

An nyong ha seyo!!




Kamu sedang bercinta? 
Dah berapa lama?
Baru lagi? 
Dah lama?
Okay,jom aku bagi garis panduan sikit. Maybe ada yang kurang bersetuju or maybe ada yang akan kata,"Uh,nonsense nye." But who knows boleh membantu sedikit sebanyak bagi sesiapa yang sedang mencari arah tuju cinta or perhubungan tu. Nak teruskan ke or nak tinggalkan aje ke. Jom!


1. Cinta Kerana Duit


Perempuan
Ni kalau time pakwe gaji,cepat je dia alert. Kadang-kadang seminggu before gaji dah ingatkan untuk bershopping. Kalau sekali sekala dalam setahun tu tak apa,ni hampir setiap bulan. Kalau pakwe tu gaji sebulan 2 kali,2 kali lah dia nak shopping. Kalau tak di ikut kan nanti,muncung panjang 18 depa. Huh,buruk sangat!
Lelaki :
Mentang-mentang makwe kerja gaji besar,banyak pulak permintaan yang suruh ditunaikan. Sama aje lah situasi macm dekat atas tu. Bila makwe tu dah tak ada duit,mula buat perangai. 


So,kalau kamu terlibat dengan cinta macam ni,sila-sila lah renungkan balik. Betul ke itu namanya cinta? Kalau setakat cintakan duit tu,baik blah aje kan.


2. Cinta Berlandaskan Nafsu
Ni normal pada kaum lelaki. Kebanyakkan lelaki akan menjebakkan diri dalam cinta nafsu ni lalu menarik kaum wanita sekali. Mula-mula minta yang ringan-ringan. Lepas tu mula lah nak bawak balik rumah atau check in hotel. Ada jugak yang buat dalam semak aje. Tuntutan nafsu tak tertahan katanye. Kalau perempuan tak bagi,mula ugut macam-macam. Bila dah dapat,main sedap mulut je ucap lafaz GOODBYE.


Wahai si perempuan.. Kalau kamu terjebak dalam cinta nafsu ni,sila lah angkat kaki. Nak ke korang tergadai body sebab cinta bangang ni? Jangan bikin malu family okay. Dia tak cintakan kamu tapi body kamu aje.


3. Cinta Kamu Tapi Bukan Family Kamu
Kamu faham tak dengan kenyataan di atas ni? Meh sini aku terangkan. Korang bercinta dah tentu nak sampai jinjang pelamin kan? Nak sampai kiamat kalau boleh. Tapi kekasih kamu ni tak berapa berkenan dengan family kamu. Bila di ajak berjumpa family,berjuta alasan yang dia bagi. Tak kira lah lelaki ke perempuan. Maknanya dia tak boleh nak terima family kamu. Bercinta dengan kamu nak tapi tak nak pulak bercinta dengan family kamu.


Kalau ada yang macam ni,baik kamu fikirkan balik. Nak ke kamu teruskan hidup dengan kekasih yang tak boleh menerima family kamu sedangkan kamu akan hidup bersama satu hari nanti?


4. Cinta Main-main
Ni boleh jugak dipanggil CINTA MONYET. Selalunya adik-adik remaja lah yang terjebak dengan cinta macam ni. Tapi jangan tak tahu,orang dewasa pun ada yang terkena. Masa kamu tengah serius dengan hubungan tu,kekasih kamu boleh pulak buat tak kisah. Macam kamu pulak yang beriya-iya. Kekasih kamu tu macam tak kisah kamu nak keluar dengan siapa sebab dia pun sesuka hati keluar dengan awek/balak lain. Kadang-kadang kamu je jeles membuak-buak tapi dia sikit pun tak kisah. Eeeiii,sakit nye hati!


So,takkan nak kamu sorang je yang selalu serius. Fikirkan lah sebaik mungkin okay.


5. Takutkan Komitmen
Ada sesetengah orang yang sangat takutkan komitmen perkahwinan. Dia tak kisah bercinta asalkan tidak menyentuh isu kahwin. Macam alergik pulak kan. Bercinta bertahun-tahun tapi bila sampai bab kahwin,mulalah muka jadi hijau. Siap nak muntah lagi kalau boleh. Hamboi2,kuat betul berdrama. Orang macam ni memang payah nak di ajak berunding.


Ada yang terjebak dengan orang yang macam ni? Kalau ada,aku harap korang boleh fikir semasak-masak-masaknye. Sampai bila korang asyik nak bercinta je kan? Mesti nak melangkah ke alam lain plak.


Okay,ni antara yang aku tahu lah. So,aku harap boleh jadi panduan kat korang yang di luar sana. Benda ni bukan terjadi dekat pasangan yang baru bercinta je tapi pasangan yang dah lama bercinta pun alami. Kalau korang rasa ada antara benda ni yang terjadi dalam hubungan korang,korang fikir lah dalam-dalam mana hala tuju hubungan korang tu. Takut nanti korang menyesal. Sekian..


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~

No comments: