Awesome Followers

20 January 2012

~~ Ini Semua Dugaan Kan? ~~

An nyong ha seyo..!!!




Sekarang musim gawat..!!!!


Nak tahu kenapa? Hahahaha.. Biar aku gelak dulu before mengarang. Sedia maklum aku kerja dekat CPP@CHH Pacific Paper area Bentong. Kilang ni ade joint venture dengan Korea. Korea lah sangat!


Aku start kerja sini bulan 7 tahun lepas. Mula-mula memang best lah kilang ni. Gaji pun bayar dengan jayanya. So,memang tak kering belanja lah kan.
Entah mana silap management,masuk bulan ni dah 2 bulan tak bayar gaji. November punye gaji pun lagi seminggu tak bayar. Chantekkk..


Memang sakit lah kan employees lain nak hidup. Mana nak bayar hutang bank,hutang kereta,hutang itu and hutang ini. Mana yang ada family,isteri and anak-anak memang lagi sakit lah kan.


Baru-baru ni buat perhimpunan depan kilang. Siap ade polis lagi. Dah macam nak ade rusuhan plak. Macam perhimpunan Bersih pun ade jugak. Aku siap berdiri depan sekali. Eh,nombor 2 belakang Wak,QC Supervisor.


After perhimpunan tu,kena meeting antara department plak. Kematu bontot duduk mengadap encik Nik. Kalau bagi duit tak ape jugak kan?
So,after discussion,encik Nik cakap duit maybe dapat hujung Februari. MAYBE okay! Belum sure 100% lagi. Memang bertabah lah mendengar benda alah tu.


Tapi aku salute dengan employees lain. Masing-masing nampak macam sangat setia dengan kilang ni. Macam tak ade yang nak berhenti. Okay,memang ade yang berhenti tapi 2,3 orang je lah. Yang lain-lain pakat-pakat nak tunggu sampai ke ceroh! Termasuk lah aku..


Aku paling kesian tengok sorang rakan department aku ni. Aku gelarkan B je lah. Die ade anak. Mase mula-mula kilang ni tak bayar gaji,die terduduk habis. Tengok muke die,alahai kesian gile. Dah lah memang muke mintak simpati aje. Arghh..!!!


Sekarang masing-masing meroyan dalam ofis. Datang kerja tapi sen tak ade. Memang terbaik lah kan? Ini semua dugaan kan? So,terima aje dengan hati yang terbuka.


Aku rase entri pagi ni banyak sangat SO nye. Okay,see u next time. Hahahahaha...


#HugsLove
~aku darah anak malaysia~

No comments: