Awesome Followers

22 July 2012

~~ Percutian Yang Tergesa-gesa : Pangkor! ~~

Assalamualaikum....

Seperti yang dijanjikan,Cik Farah nak hupdate pasal percutian yang Cik Farah bagitahu hari tu. Percutian yang sangat tergesa-gesa hokkay! Kenapakah??

Pukul 8.45 malam,Pak Itam Alok datang rumah. Suruh kemas baju apa yang patut. Aku macam,'Hah? Hah?' . Ghopenya,aku disuruh jadi wakil dia ke Pangkor,teman anak dara dia yang si Ayu tu. Bas akan bertolak dari peretanian Karak pukul 10 malam. Bayangkan keadaan aku time tu??

Aku pun bertungkus lumus lah kemas segala bagai pakaian yang nak dipakai selama 3 hari 2 malam kat sana. Mujur ada baju yang dah tersedia.Bayangkan kalau aku tak sempat nak basuh baju hari tu? Apa aku nak hangkut ke sana?? Phewwww......

So,dalam pukul 9.30 malam camtuaku keluar rumah. Tolong pulak si Ayu kemas barang. Kan.. Kan.. Sangat unprepared! Gelabah bak hang. Kesian kami.........

Bas bertolak dalam pukul 10. Sepanjang jalan aku diam je layan perasaan plus rasa mengantuk yang teramat. Tapi.................. Macam biasa,mata tak teringin pun nak lelap.

Okaylah,cakap banyak tak guna. Jom usha gambar yang aku and Ayu snap sepanjang berada di perantauan tu. Chewaahhhhhh............ Dah-dah,jom!

** Susunan gambar agak tak teratur. Malas susun!**

menunggu di Pusat Latihan Pertanian Lekir. Mengantuk kan aku??
Usha ladang mangga chok-anan. ni nama dia solar light trap.
usha orang buat biskut roti yang ada gula tu. ala,yang keras-keras tu. bila digigit bunyi krakkk...
posing bajut duta kilang roti. dulik hape. aku punya kamera. ye idak? LOL
potong-potong roti. menarik minat!
tadaaa............ selamat datang to Pangkor. Eksaited!!!
first barang aku beli bila sampai Pangkor. Baju Cemieya!!
din tekedin din din... satu untuk Asya. Satu untuk Ayu. Satu untuk bla bla bla...
orang buat bot. 1 bot ambil masa 7 bulan. 1 bot yang kosong = rm600,000. kalau berisi??
ikan kekek mak iloi iloi.. ikan gelama mak ilai ilai..
menuju taman impian. gigih hati berjalan!
ada arapaima yang BESARRRRRR PUNYERRRRRR dalam ni. fuyyoooooooo!!!!!
monyet penyambut tetamu. sangat garang!
ni hero kami. Penunggu setia chalet kami ni.
batu bentuk penyu kate ko!

batu kepala buaya

batu kepala paus

batu hape hentah...
Okay,enough la kut. Banyak sangat dah ni. Cantik kan Pangkor? So,sila lah datang *promote sikit*. Temanya kat sini,Pangkor out of list of honeymoon list. Sekian..

Sayang korang keketat! Okbai....



No comments: