Awesome Followers

20 May 2012

~~ Kesengsaraan Ini Macam Tiada Penghujung ~~

Annyong ha seyo....!!!

Agak lama tak menulis entry. Kekeringan ideas plus terlalu busy menyenamkan diri bersama kaum keluarga. Berbadminton every day!

Kerja? Tak usah ditanya lah. Kami yang bekerja di CHH Pacific Paper ni dah berada pada tahap bankrap. kalau lah boleh diisytiharkan,berapa ramai kakitangan kami yang muflis.

Almost 3 months kami digantung tak bertali oleh majikan kami. Dari sebulan ke sebulan suruh masuk kerja tapi bila sampai masa nakmasuk,tunda lagi ke bulan depan. Tak ke jiwa nama nya tu?

pasal gaji tak payah cakap lah. Janji nak bagi seminggu sekalitapi sampai minggu ni,dah 3 minggu tak bergaji. Duit poket dah mengering. Memang teringat nak cari kerja lain but sayang sangat dengan kilang tu. Urghhhhh....

Mujur my abah and my ibu tak berapa nak bising-bising. Mereka faham dengan situasi si anak dara mereka yang sorang ni. Luckily aku tinggal dengan mereka. Tak pening kepala nak bayar sewa rumah.

Aku just sangat kesian dengan rakan-rakan sekilang yang lain. Mana yang ada anak bini tu,yang ada tanggungan lain. Macam mana nak hadapi semua ni? Kalau mereka bekerja lain buat sementara waktu ni,okay lah. Mana yang tak tu? Jawab la sendiri...

Aku,tak terkecuali. Dah tahap papa ni. Anak-anak aku Sibebex and Sibebox ( Sibebox ni dah ganti dengan yang baru. Yang lama dah mati.) tu menagih simpati my abah and my ibu untuk belikan alfalfa or pallets. Kesian mereka :(

Nasib baik my beliau tak pernah berkira. Beliau lagi suka aku tak bekerja. Duduk rumah diam-diam. Agak jelly di situ kan? Hahahhahaa... So sweet!

Aku just berharap segala penderitaan kami di CHH Pacific Paper ni berakhir cepat. Janji 2July ni kilang berjalan seperti biasa,sepertiyang diberitahu. kalau delay lagi,memang kite bako je kilang tu ramai-ramai. Bhahahahaha......

#HugLove
~ Aku Darah Anak Malaysia ~

No comments: