Awesome Followers

9 February 2012

~~ Ciri-ciri Lelaki Idaman ~~

An nyong ha seyo..!!!

Bagi seorang perempuan,memang sangat lah mustahil kalau dia tak pernah berangan untuk seorang lelaki idaman. Macam lagu Melly Goeslow tu. And it same goes to me.

Aku selalu impikan lelaki yang akan aku kahwini nanti tu macam my abah. Why? Sebab bagi aku,my abah sangat perfect untuk seorang wanita. Mesti korang semua fikir aku sengaja nak puji my abah kan? Oh no,no.. Makcik-makcik aku pun and kawan-kawan my ibu and my abah selalu puji my abah.

Kat sini aku nak share sikit perihal my abah yang aku kagum. Sekali gus aku teringin sangat nak dapat suami yang macam ni.

Jom usha..

1. Beragama

Even my abah bukan lah ustaz atau orang surau/masjid,my abah selalu jugak bagi nasihat yang berunsurkan agama. Kadang-kadang kami dapat ceramah free tentang ibadah. Tapi kami adik beradik lah pulak yang akan malu sendiri. Hahahha..

2. Penyayang

Even my abah jarang bagitahu tapi dia akan tunjukkan kat kami adik beradik. kadang-kadang dia akan bertanya kat my ibu tentang kami anak-anak dia yang perempuan. Maybe dia malu kot. So cute!

3. Tak panas baran

Memang sangat-sangat-sangat jarang dapat tengok my abah marah. Memang 5 tahun sekali lah kut. Tu pun belum tentu. My abah memang tak suka marah-marah. Kalau dia marah sekali pun,dia akan diamkan. And sekali lagi my ibu akan jadi mangsa dia untuk meluahkan perasaan.

4. Sporting habis!

My abah memang sangat-sangat sporting. Dengan my abah kami boleh buat kawan. My ibu pun macam tu jugak sebenarnye. Kalau nak bercerita dengan my abah,cerita je lah apa pun. My abah pun jarang mengongkong. Asalkan kami semua tahu jaga diri.

5. Tak kedekut

Mintak lah apa saje. Asalkan abah berduit and benda tu berbaloi,confirm dia hulur. Sebab tu aku kalau tak ada belanja pergi kerja,my abah yang payung. Hehehe.. Thak you abah!

6. Peramah

My abah memang peramah habis. Semua orang senang dengan my abah. Kalau ada kawan-kawan yang datang rumah pun mesti my abah layan baik punyeee. Sebab tu kawan-kawan kami tak segan sangat nak datang. 

7. Kaki bersukan

Haaa.. Ni salah satu kelebihan my abah yang aku suka and salute. Kalau orang tengok my abah kebanyakkan tak percaya my abah dah pencen and berumur 62 tahun. Sebab tak nampak sangat dimakan usia muka my abah. Sekarang pun abah masih bersukan.


8. Bukan seorang perokok!


Dengan bangganya aku nak cakap,my abah bukan lah seorang perokok. So,my abah bebas dari asap beracun yang disedut terus ke paru-paru tu. Tapi most of guys today perokok. Beliau pun sama. Arghhh... Tapi kena terima seadaanya lah kan.


Tapi dalam mengimpikan lelaki yang sama ciri-ciri macam my abah,dalam tak sedar beliau turut ada sedikit persamaan. Even maybe just 60% yang sama,aku tetap bersyukur. Mudah-mudahan beliau dapat jadi suami sebaik my abah.


So,tak semua yang kita impikan akan kita dapat kan. Tak semua manusia perfect. kita bukan nabi. Lebih ke,kurang ke,terima lah seadaanya. Mereka tetap pasangan kita. Or maybe boleh jadi pasangan di akhirat nanti. Siapa tahu kan?


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~



No comments: