Awesome Followers

2 February 2012

~~ Semoga Kejadian Ini Berhikmah ~~



An nyong ha seyo..!!!


Pagi ni agak lewat aku menconteng kan? Perasan tak? Kalau tak pepagi lagi dah ade entry mengarut aku. Saja nak ambil feel lebih sikit. Bergosip dulu dengan Tong,Rini,Syah.


Si Rini bercerita pasal tunang dia yang sekarang. Maklumlah,dia pernah jugak bertunang dulu but terkandas di tengah jalan. Kesian kan?


So,bila bercerita tentang relationship,aku teringat pasal unic relationship dua orang sahabat aku ni. Baru semalam aku ber'BBM dengan dia. Biar aku namakan die D.


Aku terbaca status BBM dia semalam yang berbunyi :


Fara ; I'm glad u are happy now. I do miss u *hug*


Agak terharu dengan status tu. Means,member-member BBM dia yang lain boleh baca status D. Macam special plak aku. Hahahhaa.. Sangat poyo kan?


So,aku start conversation dengan D.


Aku : Muke u makin chubby la.
D : Muke je chubby tapi badan still keding. 
    : Merana
    : I dah clashed ngan F.
    : Dia dah ade GF baru.


F is her girlfriend. Agak terkejut aku dengar berita tu sebab bagi aku they are sweet together. Aku teringat kisah lama dengan mereka dulu.


Kami bertiga serumah since 2009. Memandangkan aku masih ade 3 semester lagi untuk habiskan study,aku buat keputusan nak duduk rumah sewa yang dekat dengan kolej.D and F dah lama duduk rumah tu,aku je yang lambat masuk. 


So,time tu lah aku kenal couple ni. Aku sikit pun tak rasa weird sebab dah banyak kali aku berhadapan dengan couple yang macam ni. Start dari situ kami bertiga jadi rapat. Always share thoughts and experiences together. Oh,F and D pulak bekerja.


Awal tahun 2010 kami berpindah rumah. So,kami sewa bilik je memandangkan time tu sangat payah nak cari rumah baru. But dalam bilik tu ade lagi dua bilik. Agak besar. And kat luar bilik tu ade balkoni menghadap jalan utama. Kami banyak habiskan masa melepak tepi balkoni tu sambil story-story. So sweet lah kami.


Masa aku dah semester akhir,kami berpindah sekali lagi. Kali ni dekat banglo area situ jugak. Bukan whole banglo lah,just bahagian atas. So,banyak pengalaman aku berpindah randah je kan? Hahahaha..


Dengan dorang ni aku banyak lalui macam-macam perjalanan and pengalaman. Seronok,sakit hati,kecewa,tension,air mata,ketawa. Semua kami pernah rasa bersama-sama. Best!


Kami pernah travel ke Muar,Johor bersama-sama. Time tu kenduri kahwin makcik D dekat Bukit Gambir. Aku yang drive memandangkan F takut nak drive. Padahal dia ade kereta and lesen tu. Sabar je lah kan. Bangun pagi-pagi,dengan tak mandi,terus bertolak. Punya lah nak cepat sampai.


Kat rumah banglo tu jugak kami lalui macam-macam dugaan. Pernah rumah kami dipecah masuk. Habis semua duit syiling yang D and F kumpul. Kecoh la kejap suasana. Nasib baik kami tak ade dekat rumah time tu. Oh,kami selalu jugak diganggu hantu rumah tu. Serius seram!


Kenangan tu semua buat aku senyum sorang-sorang. Memang seronok ade sahabat macam dorang ni. Happening! Dengan F yang macam mak-mak sikit. Aku and D dah macam anak-anak dia je. Selalu kena tegur sebab nakal. Sorry F..


Memang pernah D and F bergaduh besar smpai kami tinggalkan D dekat Muar. Kesian D.. Tapi kami buat tu untuk keselamatan kita beb. Takut U bergaduh besar dengan F dalam kereta. So I tak boleh nak drive dengan tenang pulak nanti kan. Sorry D..


Bila aku dengar semalam yang dorang dah clashed,air mata aku sedikit bergenang. Sedih nok! Lepas ni kami dah tak boleh hang out sama-sama. Masing-masing dah berpecah. Eh,bukan aku sokong sangat okay hubungan sejenis tu. Aku just sayangkan persahabatan kami ni. D and F pun bermula dengan berkawan-bercinta-clashed-musuh. Kan tragik tu.


Aku just harap one day dorang kembali ke pangkal jalan. Itu doa aku hari-hari untuk dorang. Maybe apa yang berlaku sekarang ni ade hikmah nye kan?


Dear D,
I tahu u can go through semua kesakitan ni. I kenal u as a strong girl. I tahu u can rise up back. Find your great life after this. I'll always be here for you. Forever! Keep it in your mind that I do miss u too..


Love,
Fara


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~



No comments: