Awesome Followers

1 February 2012

~~ 5 perkara yang kamu tak suka tapi kamu buat ~~

An nyong ha seyo...!!!


Dalam dunia ni mesti ada something yang kamu semua tak suka kan? Like a song from a singer that u dislike. Or food yang kamu memang loya nak makan @ telan. Atau pun,maybe warna @ colour. But dalam tak sedar @ sedar tapi terpaksa,kamu buat @ makan etc benda yang kamu tak suka tu.


So,hari ni jom kita usha apa benda yang aku mengarutkan di atas tu. 
Jom..!!!




1. Kamu tak suka dengan lagu tu tapi dalam tak sedar kamu pasti akan menyanyi-nyanyi kecil,mengalunkan lagu tu bila dalam keadaan bosan. Bukan sekali dua tapi setiap kali bosan,pasti lagu tu yang meniti di bibir kamu. Tak percaya? Try tengok satu hari nanti. Cuba berada dalam keadaan bosan.




2. Kamu benci kesesakan lalu lintas tapi terpaksa hadapi hari-hari untuk ke tempat kerja atau balik rumah selepas kerja. Hello,kalau tak nak stuck in jam,jangan duduk dekat bandar yang sesak. Duduk dekat kampung lagi senang kan.




3. Kamu tak suka makan sayur tapi bila disuruh oleh kekasih kamu,cepat pulak kamu nak makan. Bila mak suruh masa kecik-kecik dulu tak mau pulak. Siap guling-guling lagi meraung. Bila awek/balak yang suruh,laju je mulut tu mengunyah. Haa,tengok la the power of love ni. Even tak suka,makan juga untuk jaga hati yang tercinta.




4. " Ish,aku tak suka lah colour ni. Kenapa kena pakai pulak?" Haa.. Selalunya situasi ni kalau berkaitan perkahwinan. Nak pulak yang jadi pengapit. Kamu tak suka warna tu tapi disebabkan pengantin suruh pakai sebagai pengapit,kamu pakai jugak. Baru matching kan. Diam-diamkan aje lah. Itu majlis dia,bukan kamu. 




5. Okay,ni berkaitan dengan hubungan sesama manusia. Kamu tak suka sangat dengan lelaki @ perempuan ni. Tapi percaya tak? Bila lelaki @ perempuan ni senyum kat kamu dengan manis and nampak ikhlas,secara automatik kamu membalas senyuman mereka sama ada kamu ikhlas @ tak. Kalau senyuman yang kamu hadiahkan itu ikhlas,sampai seminit dua pun belum hilang dari bibir kamu. Terlupa yang kamu pernah menyampah dengan mereka dulu.


Done! Ada tak yang kena dengan diri kamu? Aku bercontengan ni sebab ada yang kena batang hidung sendiri. Hahaha.. 


Walau apa pun,this is just for fun. Kalau sama,okay lah tu kan?


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~

No comments: