Awesome Followers

26 June 2013

Orang Yang Agak-agak!

Aku baru perasan. Kat kampung Kuantan ni ramai insan yang agak-agak. Faham tak agak-agak? Kurang sempurna akal mereka tepatnya. Serius ramai yang aku sempat tahu.

Abaaa.. Abaaa..
Hak ni duduk depan rumah mak. Umur dah 19 tahun tapi biasa lah,macam kanak-kanak.

Kerja dia mengintai anak akak Dahlia sebelah rumah. Sangat manja dengan abah dia. Sebab tu selalu boleh dengar dia panggil abaaa.. abaaa..

Lias berbasikal..
Yang sorang ni ada basikal. Tempat wajib lepak,jeti kelip-kelip. Pantang jumpa perempuan,Kompem dia usha. Aku pernah kena. I is tatuit.

Orang hoi!..
Abang ni pantang ada orang lalu depan rumah dia. Tak kejar,dia jerit. Lepas tu gelak-gelak. Seram kau.

Hari ni dia datang kedai. Memula aku tak cam. Bila kak Ita bagitau,meremang tengkuk. Patut aku ambil order dia buat muka blur.

Leong teh..
Dia ni cina. Kerja workshop sebelah kedai Ayong. Workshop tu abang dia punya.

Dalam sehari,ada lah dalam 6-7 kali dia datang minum teh kat kedai. Sampai kak Ita naik fedup. Belum sejuk cawan yang tadi,dah order baru.

Kalau malas sangat,kak Ita bagi teh o ais je. Nak minum. Tak nak blah. Senang kate kak Ita.

Sahak bekas ashkerrrr..
Ada orang kata dia ni elok. Sihat. Menyamar jadi gila. Iye ke tidak entah. Kate orang je. Sebab ada yang pernah nampak dia Okay je kat KL.

Sebelum ni dia memang askar. Duduk Sarawak. Bercinta dengan orang sana. Nak balik semenanjung tapi gf dia tak bagi. Pugai-pugai terus. Tu yang jadi gitu.

Dia datang makan kat kedai. Ambil lauk sedap-sedap. Lepas tuuuuu..... Dia mintak orang lain bayarkan. Tanpa rasa bersalah. Terbaik!

Serius aku takut tapi kesian pun ada. Dah takdir kan. Mampu jauhkan diri je. Kejam.

No comments: