Awesome Followers

27 June 2013

Abah Saya Handsome!

Kalau aku duduk kat kedai,ada pakcik-pakcik yang datang minum,kompem aku dok perati dorang.
Bukan sexual harassment ke ape ye.
Saja suka usha.
Tak ada niat nak pasang sugar daddy ke hape.
Apatah lagi call girl.
Kennn..

Bila tengok dorang,teringat abah.
Rinduuuuuuuu....
Serius rindu.
Aku bukan anak manja abah sangat tapi rindu nak tatap muka abah tu sentiasa tebal.
Yelah,kami-kami tetap anak abah.

Pakcik-pakcik ni ada yang dah berumur 60-an.
Ada jugak yang baru 50-an.
Tapi rupa dorang dah macam 70-an pun ada.
Kemain nampak tua.
Tak macam abah pun.

Abah,walaupun umur dah 63,dia tetap tegap.
Segak.
Tak terbongkok-bongkok.
Jalan pun laju kemain.
Lagi laju kalau dia shopping and terjumpa kedai mancing and kedai kasut.
Main tinggal je kami kat belakang.
Dress-up abah pun smart sangat.
Tak ada lah nak pakai seluar slack,baju kemeja kotak-kotak,melepak kedai or berjalan.
Kalau berjalan saja-saja,abah pakai jeans and tshirt.
Kalau kenduri,abah pakai jugak slack tapi jarang lah. Selalu jeans je.

Abah suka tanya anak-anak kalau dia dah siap.
" Handsome tak abah?" 
Lepas tu senyum. 
Lagi meleret kalau kami jawab handsome.
Bukan nak ampu ye. Kenyataan.
Kemain puji abah sendiri.

Aku bersyukur sangat Allah bagi kelebihan ini kat abah.
Yelah.
Abah tak merokok.
Abah tak hidup bergantung dengan ubat.
Abah rajin bersukan. Semua jenis sukan abah main.
Sampai lah ke saat ni.

Semoga Allah panjangkan lagi umur abah and ibu untuk 200 tahun lagi.
aminnnnn..

Abah ibu. Ubat hati.

No comments: