Awesome Followers

21 November 2011

~~kerja lelaki perempuan pun boleh~~

An nyong ha seyo~~


Fuhh,dah pukul 5 pm. Seharian buat kerja luar office. Badan pun ade bau semacam tapi nasib baik pakai nivea. Hahahahaha... Penat tak payah nak cakap lah. Memang rase nak pitam dah ni.


Ni kerja orang lelaki. Sebelum ni QC assistant kilang aku ni Aki. Last-last dia resigned sebab dapat kerja baru. Tak pasal-pasal aku naik pangkat buat kerja dia. Masa tengok die buat kerja ni memang tak duduk diam la. Sekarang aku pulak yang sambung penat lelah die. TQ sahabat :)


Mase aku dapat tempat ni,aku sikit ragu-ragu tentang kebolehan aku. Maklumlah,ni kerja orang lelaki. Aku perempuan pertama dalam sejarah kilang ni yang jadi QC assistant. Memang mencabar minda. 


Macam-macam yang aku fikirkan. Ade ke yang akan tolong aku kalau aku blur nanti? Tu soalan yang selalu aku fikir. Nasib baik ade. TQ Syidan,Shah,Slay,Epul,Rahmat. And kerani aku pun banyak assist aku tok kenal orang dalam kilang ni. TQ rini....!!!


Makin lame aku kerja sini aku makin seronok. Rase tak nak blah dah even orang cakap bagai-bagai tentang production kilang. Ah,lantak la kan. Janji kilang bayar gaji. Hahahahaha...


Kerja ni memerlukan tenaga yang banyak. Aku kena ke hulu ke hilir check paper,angkat pallet kayu yg berat (walaupun macam nak putus nafas dah),kena meredah panas cari pallet kat pulper. Haaa,,ingat senang ke nak buat?


Siape kate perempuan tak boleh buat kerja orang lelaki? Huhuhu...








#HugsLove
~~ aku darah anak malaysia ~~

No comments: