Awesome Followers

26 November 2011

~~ Eh,aku bukan girlfriend @ boyfriend kau lah..!!! ~~


An nyong ha seyo...!!


Pernah tak berada dalam situasi di mana ada seseorang yang kamu anggap sebagai kawan tetapi dia anggap kamu lebih sebagai kawan? Mesti pernah kan.. Tak kira lah kamu lelaki atau perempuan. Confirm pernah lalui punya. 


Mesti rimas kan? Yelah,semua hal kita dia nak ambil tahu. Mesej dengan siapa,datang kerja dengan siapa,makan dengan siapa. Kalau dia call tapi engaged,nak marah-marah tanya kita bergayut dengan siapa. Hello,suka hati kita lah nak bergayut dengan siapa pun kan? Grrrr....


Paling tak boleh blah kalau dia panggil kita buah hati mereka depan orang ramai. Konon nak bagitahu semua orang yang kita ni kawan dengan dia. Padahal kawan baik je pun. Sabar je lah... Bila ada orang lain berjalan dengan kita,mula lah nak mengamuk tak tentu fasal. Jeles tanda sayang lah konon. Sedangkan kita tak cakap apa-apa pun.


Dia berkawan dengan kita sebab nak dekat dengan kita then nak jadikan kita kekasih hati. Ish,macam tak ikhlas je persahabatan tu. Kalau betul-betul nak jadikan kita kekasih,terus terang je lah kan? Bila dah lama berkawan,mesti dah syok kawan. Tak terfikir nak lebih dari tu. Tapi bagi dia mungkin tak. 


Bila dia dah luahkan isi hati dia and kita cakap yang kita hanya selesa berkawan,mula lah nanti merajuk. Then terus nak putuskan persahabatan. Matang ke orang macam tu?


Kadang-kadang kita jadi serba salah dalam hal-hal macam ni. Boleh jadi pening kepala pun ada bila fikir jenis kawan macam ni. Betul tak? So apa jalan penyelesaian untuk tangani masalah ni? 


#HugsLove
~ aku darah anak malaysia ~

No comments: