Awesome Followers

19 August 2015

KAU LUPA?

Kadang-kadang --
Batu di luar lagi membagi beban daripada batu di dalam.
Kita tak endah -- jangan disogok gundah.
Biar. Jangan dijolok hati yang tenang.
Tapi ye lah.
Kadang-kadang kita. Mana orang faham.

Aku jenis percaya.
Percaya Tuhan tak bagi ikut mahunya kita.
Tapi Dia bagi yang kita perlu.

Aku jenis percaya.
Allah sentiasa ada.
Kita yang selalu leka. Lupa. Tak pernah nak tetap rasa.

Aku jenis percaya.
Lambat laun semua jadi biasa.
Lali.
Normal.

Persetan apa orang jeling.
Lantakkan apa orang hebah.
Bukan mereka yang pakai kasut kita.
Mereka mana rasa sakit cagu kaki kita.
Mereka mana tahu bersih atau tidak kuku kita.

Mereka cuma boleh bau.
Yang wangi tetap disanggah loya.

Ah!

Susah nak usir.
Tetap bergendang di kepala.
Paranoid melampau pun tak guna.
Tapi ----

Aku ada jiwa.
Kau pun sama.
Kenapa tak suka jaga sama-rata?

Apa jiwa kau jiwa yang sempurna?
Apa kau suka disembah bagai raja segala?

Atau kau lupa Tuhan itu ada?

Cuma itu soal aku.

JAWAB.


No comments: