Awesome Followers

17 July 2013

Rutin

terkadang yang selalu secara tak sengaja akan jadi rutin yang sengaja.
yang dulu kau tak pernah buat,gila malas nak buat,kau jadi otomatik buat.

contoh :

selama ni kau tak pernah nak bangun pagi kalau tak ada apa yang penting. bila dah kahwin,kau akan bangun untuk iring suami kau ke depan pintu sebab dia nak pi kerja.

tak miss pun.

*****

rutin yang seronok. rasa bersinar je pagi tu.
lepas tu kalau kau nak membuta balik ke apa,silakan.

dengan effort yang macam ni,suami jadi sangat semangat nak kerja.
lantak lah muka bini dia serabai jadah ke apa. kisah?
bini kau.
kalau nak dia bangun cantik-cantik macam jolie,beli kan lah beauty umaira ke kan.
pffffffttttttt.


dulu masa aku kerja,aku ada bos korean. Mr.Youn nama dia.
setiap pagi sebelum start waktu kerja,dia akan gosok gigi.
tak miss langsung. kitaorang perati je.
dalam hati macam,"PEHAL ORANG TUA NI? KAT RUMAH TAK GOSOK KE?"
ghopenya memang setiap kali lepas makan dia akan gosok gigi.
pagi.
tengah hari.
petang.
memang dia siap standby ubat gigi and berus gigi satu kat dalam laci.

*
*
*
*
*
*

rutin harian wajib aku.

1. bangun tidur,kejutkan suami.
2. tunggu suami siap mandi. sediakan baju bagai.
3. tunggu suami bersiap. dia bersiap ngalahkan perempuan. gila lama.
4. iring suami ke pintu. tunggu dia start pajero.
5. pajero tak boleh start,aku tolong tolak. ( ini tipu )
6. dah pastikan suami kerja,pergi mandi. berendam lelama. ( sangat lah tipu )
7. bersiap,buka lemari baju yang gila besar ada juta-juta baju. ( over tipu )
8. kerja.
9. malam nanti tunggu suami balik kerja plak.
10. shopping sakan. ( tolong lah percaya penipuan ini )

dulu tak ada nya aku nak berutin gini masa duduk kat karak.
sejak pindah ke kuala selangor ni je lah aku buat gini.
kalau dulu................
blufffffffttt....


No comments: