Awesome Followers

10 July 2013

Puasa Yang Pertama - Banyak Pertamanya.

Selamat berRamadhan!
Alhamdulillah,datang lagi tahun ni.

Tahun ni,Ramadhan aku banyak yang pertamanya. Gilos banyak. Seronok aku kira banyaknya yang pertama. Okay over.

Kali pertama aku sambut puasa sebagai seorang isteri kepada Mohd Akemar Bin Abu Bakar. Sebelum ni sambut puasa sebagai tunang orang,tak banyak beza daripada ber-single. Ye dak?
Ini pertama yang pertama-tamanya.

Ramadhan tahun ni aku sambut jauuuuuuhhhhhh dari ibu abah paiz kakngah syira semua. Memang sebelum sebelum ni masa aku sekolah and belajar pun jauh tapi hak kali ni,sejak dah tiga tahun ni,aku kan duduk dengan dorang je. So memang tak miss puasa dengan dorang. Berbuka pun sama-sama. Sendu.

Tadi aku masak. Haaa.. Memang yang pertama kali. Sebelum ni ibu masak. Tak pun main tunjuk kat bazaar je. Nak itu nak ini. Lauk memang berjenis atas meja. Banyak banyak sedap mata mandang. TAPI! Hari ni aku mampu masak dua lauk je. DUA LAUK JE TAU!

Berbuka tanpa kuih!
Dulu gile banyak kuih time berbuka. Sampai tak termakan. Lompat tikam. Cek mek molek. Keria. Ah sedak ah sedak ah. Hari ni,pertama kalinya aku tak nampah kuih pun depan mata. TAK ADA. Tak ade la lepas makan cekup keria terus ke ape. Nehi.

Kurma dah memang wajib time berbuka kan. Percayalah. Aku berbuka tanpa kurma. Memang pertama kali. Dah tak dapat ikut satu sunnah Rasulullah hari ni. Esok make sure ada kurma.

Paling gile yang pertama-tama,aku berbuka berdua je dengan mak mertua. Sunyi. Senyap. Krik krik je dengar. Masing-masing tunduk hadap nasi. Kalau kat rumah abah,bising kemain kat meja. Riuh. Bercakap sambil makan. Cot cet cot cet. Siap. Tak sedar dah habis makan. Tadi,nak habiskan sepinggan nasi pun rasa lama. Haih.

Dan hari ni aku berbuka tanpa suami. Tak sempat nak balik sebab outstation ke Nilai. Okfioneeeeee.

SELAMAT BER-RAMADHAN!

No comments: