Awesome Followers

24 October 2016

SERAM : MENJADI-JADI!

Sesiapa yang follow blog sendu aku ni, mesti dah tahu yang dua tiga menjak ni aku asyik kena gangguan. Sabtu lepas makcu (adik bongsu abah) datang rumah and dia pun cakap rumah aku ni 'panas'. Macam ada something yang tak kena.
Aku tak tahu lah pernah cerita ke tidak yang aku pernah dua kali mimpi menyusukan baby. Aku tanya member kolej aku yang ada bakat dalam perubatan Islam ni. Then bersungguh-sungguh dia suruh aku pi 'scan' sebab memang itu tanda-tanda gangguan jin/sihir. Nak kata saka, tak ada dalam keturunan yang membela.

Kat kilang aku ni pun ada sorang yang pandai perubatan tradisional. Pernah sekali dia tetiba cakap ada sesuatu tak kena dengan aku and rumahtangga aku. Dia tanya, aku laki bini selalu bergaduh tak even hal sekecil kuman pun. Aku senyum je lah. Memang pun okay. Hahaha. Pasal remote pun boleh buat drama air mata. Kahkahkah. Then dia pun offer nak tolong tengokkan lebih jauh. Tapi aku tak pergi-pergi. Entah lah, berat kaki nak pergi.

Minggu lepas, Khamis kalau tak silap, adik aku (Syira) dengar suara aku bergelak ketawa dengan beliau kat dapur. Sedangkan masa tu kami laki bini tidur dalam bilik. Huuuu.. Suara siapa yang membuat onar time tu??

Malam tadi, dalam pukul 3.30 pagi, aku terbangun lepas dapat mimpi yang macam real. Faham tak? Kau rasa macam bermimpi tapi kadang-kadang rasa real pun ye. Aku mimpi ada jin atau something lah yang pegang tangan aku kiri kanan. Aku bergelut nak lepas tapi dia boleh menyeringai. Dia tak ada mata and hidung, just mulut. Aku terbangun and rasa lenguh satu badan plus letih mencungap.

Haaa... Masa bangun ni lah benda paling seram jadi. Aku anak beranak tidur depan tv malam tadi. Beliau tidur atas sikit dari kitaorang. Betul-betul dekat sofa. Guess what apa yang ada? Ada budak melompat-lompat atas sofa kat kepala beliau sambil mengira satu dua tiga and gelak-gelak. Kaku terus weh. Nak kata aku mimpi lagi masa tu, aku dah sedar tapi mamai-mamai. Argh, terngiang-ngiang suara dia. 

Entah lah sampai bila nak kena hadap. Makin aku lawan dengan solat and mengaji bagai, makin dia berani. Letih juga nak layan.

And sekarang sebelum aku siap menulis ni, ada hembusan nafas orang lelaki lalu depan hidung. Apakah??

No comments: