Awesome Followers

15 October 2016

SERAM : SIAPA TU WEI??

Haaa.. lagi satu cerita seram yang fresh sebab berlaku malam tadi. MALAM TADI okay. Entah lah kenapa dua tiga menjak ni terasa macam asyik diekori entiti. Sunan tu kalau malam, kat rumah, menangis-nangis bila pandang bilik utama which is bilik kami laki bini. Hantu hantu kata dia. Kadang-kadang tengah tengok tv, dia melompat kat kita sambil jerit hantu banyak kat dapur. Kau rasa?

Okay, back to the main story ----

Semalam petang lepas balik kerja, Syira (adik aku) tunjukkan tangan Don yang banyak bintik-bintik kasar warna merah. Risau juga. Takut HFMD je. Terus ajak beliau pi hospital lepas maghrib tu. Rupanya allergic. Takut tempat tidur dia ada hama or something. Mana tak nya, si abang rajin bergelumang atas tu.

So lepas settle urusan hospital, Syira and beliau teringin nak makan satay. Tapi beliau nak satay yang ada kat Bukit Badong, Ijok tu ha. Dari hospital Tg. Karang nak ke sana adalah dalam 30 minit. Kalau dari rumah aku, Kg. Kuantan, tak sejauh tu rasanya.

Dah sampai kedai satay tu, beliau and Sunan turun pi order and tunggu. Aku dengan Syira duduk je dalam kereta. Tengah aku susukan Don, tiba-tiba perempuan ni suruh aku tengok kat tiang belakang pokok mangga besar. Kitaorang parking tepi simpang jalan besar tapi depan simpang tu ada pokok mangga and belakang pokok mangga tu ada pondok tapi nampak macam rumah stor yang kecil. 

Syira : De, ada orang perhatikan kita lah. Siapa wei?

Aku : Mana?

Syira : Tu lah, belakang tiang tu. Haa, tengok tu. Dia asyik perhatikan kita.

Aku : Mana ada apa. Tiang je tu. Kau salah tengok kot (dah start meremang dah sebab aku pandang situ and guess what aku nampak apa? kain putih sajork bergerak-gerak plus ada rambut. masih cuba berlagak tenang ) 

Syira : Ya Allah, orang lah. Aku nampak rambut dia and dia bergerak-gerak and intai-intai. Dah lama dia berdiri kat situ (bengong kan perempuan ni. Lurus bebenor dah kenapa?? Pejadah pula orang nak berdiri tengah gelap gelita tu and main cak-cak dengan kami)

Aku : That's not human lah wei. NOT HUMAN! (dah tak mampu nak bertenang sebab aku nampak the whole body of benda tu and Don tiba-tiba menjerit menangis)

Then beliau sampai and masuk kereta. Si Syira ni tak habis-habis cakap pasal tu and asyik lah memandang tempat tadi. Aku yang dah tahu ni suruh beliau start kereta and blah cepat. Beliau dah bebel-bebel marah. Masa kereta bergerak tu baru adik aku ni macam sedar yang benda tu bukan manusia. Laju-laju dia tutup tingkap. Padan muka. Cakap aku tak nak dengar. Lepas tu asyik berzikir astaghfirullah tak habis-habis. Hahaha. And Sunan pandang belakang terus menjerit takut katanya. Tu lah, lain kali jangan pandang belakang. Kahkahkah.

Sampai rumah, aku pesan kat Syira basuh kaki dulu sebelum masuk. Takut-takut lah kan dia mengikut. Kalau basuh kaki and baca apa yang patut tu, maybe selamat. Aku fikir gitu lah kan. Tapi idok ye. Pintu belakang rumah aku asyik kena ketuk bertalu-talu dari pukul 12 am - 12.30 am. Lantakkan sana. Janji tak masuk dalam rumah.

Nanti ada duit nak buat doa selamat lah kat rumah tu. Menjadi-jadi gangguan dia. Geram pula rasanya.

No comments: