Awesome Followers

6 October 2016

SERAM : TANGAN SIAPA??

Lama tak share cerita seram so hari ni nak share benda seram paling fresh dari oven rumah jiran sebelah. Sebab rumah aku tak ada oven. Hahahaha!

Pagi tadi dalam pukul 7, aku tengah siap-siap nak pi kerja. Beliau tengah golek-goleK atas katil and Sunan menyusu. Adik aku, Syira tengah mandi. Oh ya, buat masa ni minah tu duduk rumah aku sampai December untuk jagakan Don. Okay sambung ...

Aku masuk bilik nak ambil extension sebab malam tadi beliau pakai. Alang-alang nak kerahkan beliau mandi cepat. Sebab jenis beliau, dah hujung-hujung kang baru lah nak berak bagai. Mula lah aku asyik stress toleh jam tanpa henti.

Aku renggangkan pintu bilik tapi aku berdiri betul-betul tepi pintu. Lengan aku memang kena tombol pintu tu and aku boleh nampak luar dengan jelas. Tengah aku dok bebel-bebel tu, tiba-tiba ada satu tangan orang dewasa capai tombol pintu and terus tutupkan. Aku buka balik sebab nak keluar. Aku mati-mati ingatkan adik aku tu. Aku tengok lampu bilik air menyala lagi and dia tengah bergembira nyanyi lagu BigBang dalam tu.

Aku tanya lah dia, ada tak tutup pintu bilik aku tadi. Dia mati-mati jawab tak ada and baru ni lah keluar bilik air. Ah sudah, tangan siapa pula? Tapi aku betul-betul yakin, memang aku jelas nampak tangan tu. Siang kot, bukan malam. Segala deria aku berfungsi okay.

Aku cerita kat beliau. Dan-dan lah beliau kengkonon bercakap dengan belakang badan beliau sendiri and tanya kenapa keluar. Saiko kan laki aku. Dia fikir dia Voldemort?

Tapi serius.

TANGAN SIAPA??!! 

No comments: