Awesome Followers

18 March 2016

POTTY TRAIN

Sunan dah almost dua tahun. Bulan depan genap lah. So kami laki bini terfikir nak potty train dia awal sikit. Tak payah nak tunggu betul-betul dua tahun baru buat. Lagipun adik dia keluar nanti dah boleh jimat diaper. Sunan pun dah pandai cakap kalau berak ke atau mandi. Tapi sebut kencing tu tak lah pandai. Ahad lepas kami start train dia time siang.

Hari pertama tu tukar seluar je dah dekat sepuluh helai. Its okay. Awal-awal memang macam tu. Dia tak reti cakap nak kencing. Potty train ni kena banyak sabar kata orang. Tapi masa nak tidur siang tu dia ambil pampers and unjuk kat aku suruh pakaikan. Rupanya nak tidur. Baiklah. And kami laki bini keep repeated kalau nak kencing lari pi toilet. 

Isnin aku dah start kerja. BS yang sambung train Sunan. Bersyukur sangat aku dapat BS yang memahami macam ni. Petang tu masa balik kerja dia kata Sunan dah boleh kurangkan penggunaan seluar. Happy dengar. So sign dia kalau nak tahu Sunan nak kencing ke apa, tengok dia pegang tak anu dia. Hahahaha. Macam kelakar pun ada.

Semalam masa aku tengah tengok tv petang, Sunan berlari pi dapur masa tengah main kat depan. Aku usha lah. Tengok seluar dia dah tersadai kat lantai and dia mencangkung kencing dalam toilet. Tapi ada sedikit basah lah kat seluar dia tu. Takpe lah nak. Awak dah usaha. Gembira hati.

So masih panjang lagi perjalanan potty train Sunan ni. Semoga terus istiqamah lah hendaknya. Nanti aku buat entry lagi kalau Sunan dah 100% potty train.

No comments: