Awesome Followers

11 March 2016

Lesunya.......

Pregnant kali ni memang mencabar sikit. Even still sama macam pregnantkan Sunan dulu ; tak muntah, tak loya tak alahan semua, tapi penat dia melampau-lampau. Padahal aku tak buat kerja berat apa pun. Duduk kat ofis pun just DUDUK. Kurang sangat bergerak sana-sini. Tapi letih dia macam kau berlari turun naik bukit.

Masa awal-awal dulu paling dahsyat. Aku hari-hari sakit kepala. Bukan sakit kepala biasa-biasa tu. Sakit kepala yang boleh buat kau rasa tak nak buka mata langsung. Bila pejam kejap mata tu, rasa berdenyut melampau-lampau sampai mengalir air mata. 

Bila balik kerja aku dah total 100% collapse. Tak pernah lah aku balik boleh pi dapur terus ke apa. Sampai depan pintu terus landing atas sofa baring kejap sementara bs tak hantar Sunan lagi. Kadang-kadang tudung pun tak sempat buka. Dah lah duduk dengan mil. Malu tu aku campak tepi sebab sakit penat tu punya pasal. Oh ya, aku duduk dengan mil sementara tunggu masuk rumah baru awal bulan 4 ni nanti. So plan nak berpantang sendiri je. Senang.

Sabtu aku half day kerja. Balik tu terus tukar baju and tidur. Kalau dulu ada lah juga terlintas dalam kepala nak keluar berjalan lepas balik kerja. Sekarang no no no ye. Terbayang bantal dah time tu. Ahad memang aku pulun rest. Sunan pun aku paksa tidur siang tu juga. Kalau tak memang payah dia nak tidur kalau dengan aku. 

Setiap kali check up mesti kena bebel sebab HB tak cantik. Second check up kat klinik Kuala Selangor, dua kali aku kena ambil darah. Kali pertama sebagai prosedur biasa check up. Kali kedua bila dah jumpa doktor and dia cakap tak cantik so kena ambil sekali lagi untuk ujian. Ok lah ok lah. Ambil darah, balik. Tunggu sebulan lagi untuk result.

Semalam nurse call bagitau pasal keputusan ujian darah tu. Sangat-sangat tak memuaskan. Aku tak berapa nak hadam dia cakap apa tapi yang pasti kena jumpa doktor lagi Selasa depan and ambil darah lagi untuk analisis. Hadap kan aje lah. 

Sebenarnya masa mengandungkan Sunan dulu pun HB aku sangat teruk bila hujung-hujung tu. Tapi biasalah kandungan makin membesar. Sepatutnya kena refer hospital juga tapi tak sempat appointment, Sunan dah keluar. So ingatkan dah setel lah tapi membawa ke pregnant kedua ni ha.

Patut lah aku rasa letih lesu melampau-lampau. Kadang-kadang tu nak bercakap pun tak larat. Rasa nak tidur je manjang. Hurmmmm... Semoga sembuh lah cepat.

No comments: