Awesome Followers

14 March 2016

BFF SANGAT!

Laki aku ni ada sorang bff, Roger nama dia yang sama kerja dengan beliau dulu. Tapi dulu kiranya Roger ni boss beliau lah. Rapatnya mengalahkan adik beradik. Masa kahwin kami dulu, sanggup dia datang dari Sweden tu semata-mata kenduri ni. Roger duduk kat Sweden lepas projek tunnel dia tu habis tapi still kerja dalam company yang sama.

2 minggu lepas, Ahad, birthday beliau. Tengah hari tu Roger buat surprised datang rumah bawa cake bagai as a gift lah. Mula lah beliau tersendu sendirian. Kelakar pulak rasanya time tu. Roger datang dengan isteri dia Mei Mei and anak dorang Oscar. Tapi laki aku panggil Romei. Selamba beliau je main tukar nama anak orang. Tapi sudahnya kami semua panggil Oscar tu Romei. Ya Allah kalau tengok anak dorang. Rasa nak panggang-panggang je. Gebu kemain. So Roger plan nak makan satay the other week. Okaylah, mari lah turutkan sahaja kehendak dia. Bukan selalu dia datang sini pun. Kalau ada pun, Mei Mei je sebab rumah family dia dekat Pasir Penambang tu ha. 

So Jumaat lepas kitaorang dinner kat Satay Hut Tanjung Karang. Romei tak ikut sebab dah tidur. Aku first time makan situ. Laki aku dengan Roger memang selalu sangat lah masa dulu. Memang terkejut okay tengok satay besar dia. Aku makan dua cucuk pun dah tak boleh pergi lagi. Besarrrrrrr! Harga pun RM1.60. Kalau aku makan laki bini plus Sunan je, kompem tak boleh order lebih dari 5 cucuk. Menangis nak habiskan tau.



Gambar sumber google je. Segan nak snap gambar masa makan sebab tak ada sorang pun antara kami yang pegang phone masa makan tu. Hahaha. Bukan habit dorang. Lagipun aku memang bukan jenis suka ambil gambar makanan. Tak ada motif. Eh tetiba sangat.

Aku order satay je. Roger order nasi goreng pattaya and laki aku tak nak makan nasi sebab kat rumah dah makan. Dah si Roger ajak laki aku kongsi nasi dia. Like a old time kata dia. Dulu masa kerja kat site Langat, dorang berdua ni pernah makan sepuluh keping roti canai, bahagi dua dalam satu masa. Sorang lima keping. Bela saka ke apa? Rokok pun nak share. Laki aku hisap gudang garam je. Boleh si Roger ni tukar rokok yang dah separuh laki aku hisap tu dengan dia punya rokok. Tak faham aku. 

Ni hari ni Roger ajak laki aku teman dia pi company dia kat Shah Alam tu sebab nak hantar report. Lantak kau lah sana. Aku tak heran pun kalau beliau dengan Roger. Tapi tu lah. Masing-masing berborak macam itik dengan ayam. Yang sorang ni orang Sweden pelat English. Yang sorang ni  Melayu lidah kebas speaking. Hahahah!

No comments: