Awesome Followers

24 February 2017

INTERVIEW HARU BIRU

Hi korang!

Semalam aku cuti. Motif bagitahu? Hahaha. Best woih perasaan dapat cuti masa hari bekerja.

Sepatutnya semalam ada appointment Don kat Hosp. Sungai Buloh. Nak check darah dia untuk thalassemia ape jadah nak eja tu. Sebab masa aku mengandungkan dia, aku pembawa. Tapi disebabkan tak ada kenderaan, tak dapat nak pergi. Lain kali lah.

Kereta aku tu, dua-dua tak boleh pakai. Yang satu tu, lepas accident terus tersadai. Malas nak betulkan lagi kata beliau. Yang satu lagi, minggu lepas terbakar kat tube minyak. So tak boleh nak jalan. Start boleh. Takut yang iye nya. Beliau nak betulkan pun tak ada masa. Kerja makin menimbun (alhamdulillah). Ikut kan aku, aku hantar workshop je.

Kebetulan semalam aku ada interview kerja pukul 2.30 pm. So elok sangat lah aku cuti. Sementara nak tunggu interview, aku ajak anak buah beliau yang Tasha tu pergi beli barang untuk candy buffet wedding cousin beliau merangkap bff aku tu esok. Berdesup naik motor ke Kuala Selangor. Bab berjalan is nombor satu. Hahaha.

Dah almost 2pm, tiba-tiba decide tak nak pergi interview. But beliau paksa juga. Pinjam kereta bff beliau kejap. Tempat interview tu kat Burger King. Seingat aku BK just ada kat Sungai Buloh Kuala Selangor. Aku angkut lah Sunan, Tasha, Ayu and Mawar sekali. Sampai sana, dorang tak ada lagi so kami order makan.

3pm, dorang call aku. Tanya aku otw ke apa. Aku cakap lah dah sampai. Terkejut dorang. Dorang kata dorang ada kat BK tapi tak nampak aku. Aku tanya balik BK mana. Dorang kata BATANG BERJUNTAI!. Kau rasa? Masa bila BK ada kat sana entah. Dari Sg. Buloh tu nak ke BB dalam 25mnt ++ . Tapi aku cakap dalam 15mnt aku sampai.

Bergegas kami ni kemas makanan yang dah order tadi. Sumpah kelakar kelam kabut. Cair make up aku ye. Start enjin, pecut terus. Dalam hati dok ulang, its okay. Benda bagus selalu lambat. Kahkahkah. Sunan pula macam biasa membuas. Sambil drive sambil berleter lah aku ni.

Memang 15minit je ambil masa. Sendiri geleng kepala. Sampai sana terus hilang debar. Penat punya pasal agaknya. Sunan membentak nak ikut. Lantakkan. Mujur ada Ayu yang temankan. 

Pasal interview, malas nak cerita details. Macam biasa lah tanya itu ini. Luckily, dorang friendly gila. Sunan dok panjat merengek kat aku pun, dorang macam okay. Tapi dalam hati entah lah gamaknya. Hahaha. Settle semua, balik. Penat tak payah cakap hoih.

Sampai rumah, mandikan Sunan, bagi susu terus terbongkang dia tidur. Hujan lebat pula tu. Ambil Don pula. Bagi susu, sama lah terbongkang nye dia tidur. Lepas tu mati kutu layan tv tak ada siaran. Biasa lah, astro.

Last-last aku buat turkish delight secara senyap. Takut terbangun dua orang hero tu, hapah pun tak jadi. 

Eeiiii, tazabarrrr tunggu esok!

No comments: