Awesome Followers

16 April 2015

Lasak Sangat!

Sunan sekarang dah dapat kaki kata orang tua-tua. Dah laju berjalan. Kadang-kadang macam berlari. Terkedek-kedek nak imbang badan tak bagi jatuh. Lawak okay. Senget-senget badan bila nak jatuh tapi dia imbang pakai kaki. Jadi bahan gelak aku laki bini je dia ni. Haha. Sorry Sunannn..

Sebelum berjalan pun dia memang lasak. Seminit tak reti duduk dia. Ni dah boleh berjalan, lagi lah. Hari tu masa bawa balik Karak (minggu lepas), dia dah panjat 4 anak tangga rumah ibu. Semua tu ajaran Mika. Menjadi tau kalau budak-budak ni berkumpul and buat pakatan senyap cenggini. Sunan panjat, Mika tolong support dalam diam kat bawah. Nampak mummy Reena Kamarudin turun tangga, semua tergamam. Mika dah lari dulu. Tinggal Sunan terkontang-kanting atas tangga. Hahaha. Mika ni memang tau. Geli perut aku gelak.

Semalam balik kerja bawa dia main taman. Malam sebelum tu dah janji dengan dia nak spend time sama-sama sebab siang tu aku busy sangat. Sampai malam. Meeting sampai 12.30 malam. Ambil dia dari rumah mak, dia dah tidur. So ingat nak bawa tengok lotong tapi malas nak drive. Dia punya suka dapat main tu, memang terpancar di wajah okay. Ke hulu ke hilir, jatuh, bangun, panjat, hogah sana sini. 

Dah bosan tu aku bawa balik. Main depan rumah pula. Dia tak suka berdukung. Nak lepas je. Sebelah rumah aku ni Wan Enchom. Memang setiap petang aku duduk kat buai depan rumah dia tu borak-borak. Aku kan dah tak ada nenek. Saja tumpang kasih orang tua. Haha. Aku biar kan aje Sunan main lepas. Nak main pasir ke, batu ke, tanah ke, main je. Bukan boleh halang. Kang menjerit. Asalkan tak masuk mulut, dah. Otak dia tengah nak develop. Masa ni lah dia nak explore. Biar motor skill dia kuat. Kotor boleh mandi cuci. 

Dah bosan main kotor, dia kejar cats pula. Rumah aku ni ada sekor kucing. Ejim nama dia. Memang jadi mangsa wrestling Sunan. Bila dia nampak Ejim dalam rumput tinggi, dia pun nak join main dalam tu. Sudahnya aku bawa dia pusing taman tu. Berjalan lah kau nak. Letih kang tahu lah kau duduk tengah-tengah jalan minta dukung. Memang ye. Dah letih tu dia duduk tak berkutik minta dukung. 

Balik rumah terus mandi and bagi susu. Tak sampai 10 minit dah terbongkang lelap. Letih tahap max dah tu. Bagus juga macam ni. Lagipun nanti papa dia call tanya bawa Sunan jalan-jalan tak. Kalau cakap tak bawa, dia bebel ke kita. Sabarrrrrr je lah.

budak lasak. padahal dah mandi dah ni. balik rumah rendam sekali lagi.

No comments: