Awesome Followers

13 April 2015

Alahaiiii...

Beliau dah seminggu outstation ke Petronas Kuantan. Seminggu ni juga lah Sunan macam hilang selera makan. Dua tiga suap, lepas tu dia lari kedek-kedek main. Kalau ada papa, selagi tak habis nasi, selagi tu dia nganga. Kalau dah habis pun nganga lagi. Sedih sangat tengok keadaan dia. Tapi badan still maintain okay. Rasa macam makin mengembang lagi ada lah. Mungkin lah dia makan angin je so kekal montel. Haha.

Beliau memang hari-hari call before masuk site. Dalam tu tak boleh on phone dah. Beliau masuk pukul 7pm and keluar 7 am esoknya. Bila beliau call, Sunan mula terkinja-kinja. Kan kita boleh set caller image. Bila beliau call, ada lah gambar beliau tengah hug Sunan. Gambar tu lah yang Sunan kiss bertubi-tubi sambil borak dengan papa dia. Kita pula yang mengalir air mata. Sebelum ni pun memang beliau outstation tapi Sunan kecil lagi. Kalau rindu tu menangis and bagi baju bau papa pun dah ok dah dia. Ni bila dah besar, dah faham yang papa memang tak ada dekat-dekat dia, bagi baju pun dia tak heran. Tu yang makan tak berapa laju tu. Tidur pun atas bantal papa okay. Tak nak dah tidur tepi aku sangat. Ok fioneee..

Tapi yang pasti, sekarang dia TAK BOLEH LANGSUNG HILANG AKU! Nak pergi dapur pun tak boleh. Ape tah lagi aku nak membuang. Kang mula dengar dia meraung jerit-jerit sampai sedu-sedu tak ada suara. Parah tau! Kalau dulu boleh juga bagi mainan untuk ralit kan dia. Sekarang tak boleh dah ye. Dia tak heran. Dia akan tetap menangis hantuk-hantuk. Hari tu lagi lah.. Dia tarik meja kopi yang aku buat penghadang tu sampai jatuh and hempap kaki dia. Mujur meja tu ringan je. Kalau berat mau patah kaki dia. Menjawab dengan beliau nanti. Bila aku datang dekat dia, cepat-cepat dia peluk kuat-kuat and gesel-gesel muka kat bahu aku. Lepas tu gigit-gigit lengan baju. Aku ingat kenapa lah kan. Rupanya gusi dia berdarah. Banyak! Panik gila aku. Nasib baik tak patah gigi. Kes ni aku tak cerita lagi kat beliau. Kena ambil semangat bumi dulu baru berani. Kihkihkih.

Sekarang Sunan dah duduk rumah baby sitter. Dia dah membesar. Kesian sangat bila bawa dia datang ofis. Asyik duduk dalam stroller je. Tak bebas mana nak bergerak. Kalau aku lepas pun, bukan nya bersih sangat ofis ni. Serba salah tau. So aku start cari bs since last two week. Last-last MIL suruh hantar je kat akak yang duduk selang sebuah rumah dari rumah MIL. Senang kalau mak aku balik kerja, boleh tengok-tengok kan. Kalau hantar rumah entah siapa-siapa kang, kesian pula dia. Macam tersisih. Rumah kak Ida ni memang dah biasa sangat dengan Sunan. Memang petang-petang kalau aku and beliau datang rumah mak, anak-anak dia berlari-lari datang nak main dengan Sunan. So okay lah kan. Sebab ni lah aku rasa Sunan memang nak melekat je dengan aku. Sebab seharian kena tinggal, dia serik dah kalau aku tinggal dia even seminit pun. Lahaiii.. Sedih tau.

Semalam throwback gambar-gambar Sunan masa mula lahir sampai dah besar ni dengan dia. Tunjuk-tunjuk kan kat dia even dia tak berapa faham. Rindunyaaaaa... Rindu nak bau baby. Rindu nak dengar dia menangis macam baby tu. Sekarang kalau dia menangis... bergegar rumah. Sampai rumah hujung taman boleh dengar okay. Mesti dia orang ingat aku kaki dera anak. Padahal Sunan memang sensitif tanpa aku. Huwaaaa....



selfie sikittttt

No comments: