Awesome Followers

9 April 2015

Dating with Sunan : Fast & Furious 7

Kisahnya Selasa lepas tapi baru hari ni dapat chance nak cerita. Semalam busy amat siapkan kerja ofis. Balik pula uruskan Sunan. Dia demam semalam. Rindu papa lah tu. Beliau outstation ke Kuantan since Isnin malamm hari tu. So agaknya dah dua hari dia tak bau papa, tu yang demam.

Selasa tu decide nak tengok wayang. Mula-mula Isnin lagi nak pi. Dah otw nak pi beli tiket pukul 9.30 pm alang-alang keluar makan. Tiba-tiba dapat call suruh beliau naik Kuantan jam tu juga. Fioneee.. Ai okay je. Tak macam dulu dah. Kalau dulu, pantang beliau kena outstation, mesti nak jebik nangis. Sekarang dah kuat okay. Siap suruh pergi cepat-cepat. Kongajo sangat bini Amit ni. Hahaha.

So dalam pukul 6 pm aku keluar rumah dah. Sepupu beliau, Manja, ikut sekali. Memang sekarang ni dia je lah member aku kat Kg. Kuantan ni. Sedih betul hidup. Haha. Sampai je, beli tiket and tunggu. Aku memang bawa biskut untuk Sunan since dari rumah lagi. Manja pun beli air and popcorn. Sunan ni kena ada makanan baru dia behave. Kalau tak, dia boleh jadi raksasa.

Sejam pertama dia sangat behave tau. Masuk jam ke dua, dia dah jadi monster. Jerit nangis-nangis. Pujuk -- senyap kejap dalam 15 minit. Then buat lagi. Last-last aku bawa dia keluar. Main lari-lari depan hall. Lepas tu masuk and duduk kat tempat pejalan kaki tu. Dalam 10 minit juga. Then bawa semula ke seat. Dia okay dalam 10 minit lepas tu merengek lagi. Last-last aku bersila kat bawah and dia main sepahkan popcorn. Sampai habis aku bersila bawah tu. Seronok pula rasa. Macam kat rumah tau. Kepala je nampak. Kihkihkih.

Review filem :

OHSEM GILA!!!!

Aku memang die hard fan FF. Memang kalau tak dapat tengok boleh rasa nak terajang orang. Haha. Suka tengok kereta laju-laju dalam tu tapi membebel bising-bising bila beliau start tekan minyak 80km/j. LOL. Aku dah agak dah FF6 & FF7 ni memang berkaitan dengan Tokyo Drift. Sebab Sung Kang mati dalam Tokyo Drift and FF6. Kiranya turutan filem ni start dari FF6 ---> Tokyo Drift ---> FF7. Gittew. Eh, pepandai je aku. Hahaha.

Part last paling sedih. Aku menangis merembes diam-diam tau. Malu orang tengok. Nanti mula ada yang cakap ; " Orang Palestin beribu-ribu mati tak nangis pun. Retis kapir mati menangis beriya." Percaya lah -- aku juga banyak menangis untuk saudara di sana. Tapi ye lah, kita manusia. Kalau dah suka and sayang sesuatu, mesti rasa sebak kalau kehilangan. Sama je situasi dia. Selalu tengok Paul Walker dalam FF tapi tiba-tiba dia mati. Sedih wooo.. Aku selalu buka youtube and tengok dia crash semua tu. Saiko sangat.

So pergi lah tengok filem ni. Best cakap lu. Tyrese paling win okay. Hahahahaha!

Beliau balik nanti kena repeat tengok ni.


No comments: