Awesome Followers

28 December 2017

BERTEMU AKHIR ZAMAN, BICARA DARI ALLAH

Hi korang, Assalamualaikum.

Tajuk sangat lah ala-ala ceramah Forum Perdana Hal Ehwal Islam TV1 kan. Hahaha. Tak tahu nak bagi tajuk apa untuk entry kali ni. So rasanya ni macam boleh lah kut. Asal ada tajuk post. Gittew.

Siapa yang follow and baca blog sendu aku ni, mesti pernah baca pasal mimpi-mimpi aku yang kadang-kadang tak masuk akal langsung. Korang boleh baca kat SINI and SINI juga. Mohon lah jangan kecam aku berjemaah ye sebab ni mimpi aku. Aku pun tak boleh nak kawal sebenarnya. Rasa pelik.

So, malam tadi aku dapat mimpi pelik lagi. Mimpi kali ni buat aku rasa takut sangat sampai lah aku menaip ni. Rasa macam this is it. Dah sampai masa dunia nak habis. Hahaha. Serius kawan-kawan, memang ini yang aku rasa.

Dalam mimpi aku malam tadi, aku berkumpul dengan orang ramai kat satu jalan raya ni. Suasana persekitaran macam kat Bukit Bintang, KL tu. Ada bangunan kiri kanan. Kedudukan aku kat tepi kaki lima bangunan. Depan aku, jalan raya yang ramai orang. Ada dua kelompok. Macam dalam scene cerita KL Gangster tu, bila gang Rosyam Nor nak berlawan dengan gang Syamsul Yusuf tu ha. Dua kelompok tu menghadap satu sama lain.

Cuba teka siapa kalangan dua kelompok tu?

GANG NABI ISA A.S + IMAM MAHDI AND GANG DAJJAL!

Aku nampak jelas sosok tubuh Dajjal tu. Same goes to Nabi Isa a.s and Imam Mahdi. Aku masih ingat stucture tubuh masing-masing. Just muka yang aku tak dapat nak ingat. Sama ada dalam mimpi tu aku nampak secara kabur muka mereka or memang aku nampak tapi aku lupa. 

Dajjal yang aku nampak, bertubuh besar. Berpakaian macam pahlawan zaman Inggeris lama. Ala, macam King Arthur tu. Ha, gitu lah. 

Imam Mahdi, aku nampak dia dalam jubah tapi tak ingat warna apa. Seorang yang sedikit berumur.

Nabi Isa a.s, bertubuh sederhana molek. Berpewatakan tenang sangat masa tengah hadapi Dajjal tu.

(Ni gambaran dalam mimpi aku tau. Aku ulang sekali lagi, aku tak mampu kawal mimpi.)

Dua kelompok tadi tengah berperang. And aku nampak Dajjal ni jadi debu masa berdepan dengan Nabi Isa a.s. Dia varnish dengan sangat cepat. Aku nampak Imam Mahdi bagi sokongan penuh and bersemangat di belakang Nabi Isa a.s. 
Allahu, sumpah aku takut.

Kami netizen yang bertebaran kat kaki lima ni, diarahkan untuk duduk dalam bulatan kat satu tanah lapang. Perempuan bersama perempuan. Lelaki sesama sendiri. Satu bulatan dalam 7 orang. Sedang kami ni terpinga-pinga tak tahu nak buat apa, ada satu suara kuat yang arahkan kami berzikir and mengaji tanpa henti. Tapi kami macam blur. Suddenly ada satu lelaki ni, jerit kuat-kuat sambil cakap,"IKUT APA YANG ALLAH SURUH TU. JANGAN INGKAR!" Dengar je macam tu, terus kami ni buat apa yang disuruh. Tanpa henti.

Sampai lah aku terbangun around 4am dengan berpeluh-peluh menggigil bagai. That time memang rasa dunia nak kiamat dah. Hati rasa berdebar and takut tahap nak meninggal. Takut macam kau kena denda dengan cikgu Fizik yang garang gila sebab tak siap homework. Ha, gitu lah rasa dia.

Aku ulang sekali, ni mimpi. Aku pun tak pasti kenapa aku selalu mimpi yang macam ni. Aku tak pernah minta pun. Sebab selalu aku minta mimpi nak jumpa abang aku je or mimpi jumpa BSB and Beckham. LOL.

Bye korang!

No comments: