Awesome Followers

6 November 2017

ADAKAH INI NAMANYA TEKANAN KERJA?

Hari ni macam biasa kena pi Bangsar. 
Siapa yang follow IG and Facebook aku tahu lah yang aku kerap ride ke Bangsar. Dalam seminggu tu 1 or 2 kali. Kat sana aku buat kerja insurance mak boss aku. Buat account in major but sometime ada lah juga tolong buat renewal. 

Mula-mula dulu rasa seronok. Ye lah, benda baru kan. Even before this aku pernah kerja insurance but tak ada lah involved secara langsung. Just made a call then if customer agree, tunggu je lah approval. Masa tu lah jantung kau nak berdebar kemain. Takut credit/debit card customer declined ke apa kan.

Makin lama aku buat insurance dengan boss aku ni, aku rasa macam makin hilang minat terus nak kerja. Rasa macam lemau tak memasal. Nak bangun pagi pun rasa malas. Rasa unmotivated! Which is itu sangat tak bagus.

Sebenarnya bukan dengan insurance ni je, dengan kilang sawit ni pun. Rasa macam dah tak boleh blah. Hilang rasa. Maybe sebab tekanan yang berterusan. Ye ye, aku tahu dalam resume ada tulis pasal can handle work stress. Aku tekan kan, WORK STRESS. So sepatutnya berkaitan dengan kerja aku je lah kan? Ini tak. Banyak anasir lain yang aku kena hadap. I is penat.

So tadi masa atas motor, aku banyak mengelamun and berfikir. But don't worry, aku masih peka dengan keadaan sekeliling ye. Just minda aku menerawang ke mana-mana. Bukan dengan aku. Macam-macam yang aku fikir. Entah. Rasa macam, cukup lah. Aku ni tak larat sangat dah. Hahahaha. Mengalahkan kerja menteri penatnya tu.

Aku ada try usha kerja lain. Tapi bila aku fikir pasal boss aku, aku jadi tak sampai hati. Hahahaha. Padahal agaknya dia tak kisah pun kau ada ke tak. Agaknya lagi kurang beban stress dia kalau aku tak ada. 
LOL!

Entah lah.

Masih mengharap semangat sekalian alam untuk teruskan perjuangan hidup ni.
Kemain harapan.
Hahahahaha.

No comments: