Awesome Followers

15 April 2016

BORAK KOSONG

Macam dah lama tak menulis. Sementara nak tunggu masa balik ni, marilah kita kasi habis masa dengan mem-blog. Nak compile kan file audit, entah zaman bila ahso tu nak bagi aku docs untuk settle kan account. Dari bulan satu lagi ter delay.

Baby makin aktif dalam perut ni. Aku lagi selesa panggil dia Kenanga. Memang kalau lahir je nanti nak bagi nama tu kalau perempuan. Mudah-mudahan. Kenanga dah rajin tendang terajang. Dah 5 bulan lebih, haruslah pandai kan. Setiap kali dia bergerak, boleh nampak kegiatan tu kat perut aku. Tersungkit sana, tersungkit sini. Geli pun ada. Bila letak tangan Sunan kat perut time Kenanga bergerak, cepat-cepat dia tarik. Takut katanya. Sabar je lah.

Sunan dah nampak besar sangat. Semua benda nak buat sendiri. Tapi time tidur harus kepit kepala mama kat celah ketiak dia dulu. Hahaha. Before tidur and bangun pagi mesti " SAYANG MAMA " yang keluar dulu dari mulut dia. Sebab tu aku tunggu-tunggu time ni. Dia bangun tidur je mesti aku pastikan aku atau beliau kena ada tepi Sunan. Kalau tak dia akan badmood and mencari-cari. Sedih tengok dia macam tu.

Hujung bulan ni last kot kami duduk Selangor. Beliau ajak balik Karak and duduk kat sana pulak. Kerja dengan pakcik and tolong abah kat kebun. Sambil-sambil kumpul modal berniaga sendiri.Aku mana-mana pun okay je asalkan beliau and anak-anak ada dengan aku. Just MIL lah yang selalu sendu bila terkenang kami anak-beranak nak pindah jauh. Dia tak boleh tak ada Sunan katanya. Ye lah, dulu masa kami tak duduk dengan dia, kalau sehari kami tak datang rumah dia, dia confirm datang rumah tengok Sunan. Tak lama mana pun. 5 minit pun jadi lah katanya. Takpe lah mak. Nanti tiap minggu kami balik ye.

Kereta masuk bengkel. Entah bila lah nak siap sebab minggu lepas beliau demam panas. Tergendala nak buat sebab beliau yang tolong Amin tu siapkan. Kalau dah nama mekanik, memang tak senang kalau orang lain buat kereta sendiri. Nak jugak dipantau sendiri. Lantakkan sana. Tapi tu lah. Time kereta tak ada ni latekak teringin itu ini. Benci tau!

No comments: