Awesome Followers

1 October 2015

BANYAK CEKADAK!

Aku rasa selama ni aku jenis manusia yang paling easygoing segala benda. Jenis kau tendang kiri, aku pergi kiri. Kau tendang aku ke kanan, aku pergi kanan. Simple. Aku tak suka banyak cerita. Paling ketara bab kerja. Dulu masa aku kerja kilang, dengan kelulusan yang ada, orang suruh jadi kerani pun aku tibai je. Tiba-tiba kena naik pangkat buat kerja jantan pun aku sapu. Aku suka je. Mencabar. Tak terperuk diam.

Bila kilang aku problem and start tak mampu bayar gaji, aku still boleh cool. Ramai-ramai buat aduan then tunggu. Tunggu dah sampai tahap aku bujang, kahwin, ada anak pun, still lah tunggu. Ada masa aku rebel jugak. Call pejabat buruh sebulan sekali. Hahaha. Tapi dah namanya Fara. Time hati tengah panas, kau dengar orang tu bagi penerangan yada yada yada, tiba-tiba eh, dah cool semula. Cis, tak muafakat langsung hati aku ni.

But lately too much things yang aku rasa orang akan cakap GILA BANYAK CEKADAK POMPUAN NI. Ye, aku tahu ada je yang bercakap. Terutamanya soal harian. Sebelum ni engkorang tengok aku watlek watpeace bila korang tendang aku itu ini. Aku ikutkan aje. Sekarang nonono. Aku pun dah malas nak banyak cakap. Aku diam and buat hal sendiri. Kau nak menyalak, lantakkan. 

Tapi tu lah. Diam-diam pun lagi dipijak. Diaorang tak pernah dengar ke doa orang teraniaya tu cepat dimakbulkan -- TANPA HIJAB?

Aku rasa aku banyak cekadak pun sebab aku ada hak. Kami ada hak. Ke hak bersuara tu untuk orang 'besar-besar' dan 'tinggi-tinggi' sajork? Ah, persetankan. Aku ada mulut.

Eh, aku merepek lagi. 
Ni semua kerana buli.
Kah!

No comments: