Awesome Followers

8 September 2015

CIK PONTI MAI AIRSLIDE

Tengah belek-belek post-post kat facebook, terjumpa post pasal pontianak main airslide dua tiga bulan lepas. So rasa macam belum share kat blog lagi. Marilah kita bercerita seram petang ni.

Kita orang laki bini memang gigih balik Karak malam-malam. Selalunya habis kerja Jumaat tu, petang kemas-kemas beg, malam gerak balik lepas maghrib. Kat rumah aku ni ada dua jalan yang boleh pergi LATAR tu. Satu ; Jalan bukit Rotan. Dua ; Jalan Saga atau aku laki bini panggil jalan ombak rindu. Memang beralun-alun sangat. So beliau preferred jalan Saga sebab boleh pi Ijok dulu isi minyak. Dekat sikit. 

Dalam pukul 8.30 pm kita orang gerak. Sampai simpang Jalan Saga tu almost 9pm. Time tu kereta sangat-sangat kurang. Termasuk kereta aku, 2 buah je rasanya. Sunan macam biasa dah lena. Pantang masuk kereta, terus tidur. Haha. Aku and beliau banyak diam. Dalam 3minit lalu jalan tu, tiba-tiba aku nampak something kat tepi jalan belah kanan beliau. Warna putih and terbang laju pergi ke arah kiri aku. Bila dia terbang tu, macam ada glitters yang tertinggal sama. Laju-laju aku tutup tingkap and kunci pintu. Mulut still terkunci lagi. Beliau dah tekan minyak laju-laju. So aku dah agak yang beliau pun nampak sama.

A : " Nampak tak?"
B : " Nampak apa?"
A : "Benda tadi tu."
B : " Biarkan lah." Sambil azan slow-slow and asyik toleh-toleh belakang. 

Ye, respon lambat. Hahaha. Sebab masa terjumpa tu, terus rasa blur. Aku ingat nak tutup tingkap je. Menjerit ke apa memang tak terfikir. Lepas tu rasa sakit kepala yang amat sangat. Jahat tau ponti ni.

No comments: