Awesome Followers

6 December 2014

Day 30 : Perkara menarik yang anda berbangga tahun ini

Kenapa aku rasa susunan ayat tajuk tu macam tak kena je? Haha. Sepatutnya Perkara menarik tahun ini yang anda banggakan. Baru betul. Ni sah gugel translate je ni. LOL.

Perkara menarik tahun ini yang aku banggakan --

MELAIRKAN SUNAN ANDIKA!

Yes.. 
Ini perkara yang paling aku banggakan. Sekeping jiwa yang bersih. Yang sampai masa aku corakkan jalan dia. Yang akan aku pimpin supaya tak tersungkur di jalan hitam. Selama mampu aku baktikan. Nanti bila aku dah pergi,biar dia tahu mana manis and mana puaka. Cari jalan sendiri.

Aku melahirkan Sunan tanpa rasa sakit. Langsung tak ada tanda-tanda kontraksi masa mula-mula air ketuban aku dah pecah. Just rasa geli-geli sebab aku memang jenis tak suka langsung basah-basah. Hehe. Dalam kereta nak ke hospital pun relax je lagi bergelak tawa bagai. Siap nak singgah makan ayam golek. Boleh? Haha.

Just rasa tak selesa perut bila doktor cek jalan rahim aku. Sumpah rasa nak terajang je. Hahaha. Disebabkan aku kena cesar,dia masukkan tiub kencing. Puuuunnnn lah aku tak selesa. Time tu lah rasa nak berak lah,hape lah. 

But in the end,aku dengar tangisan dia. 
The giggling is over sebab sepanjang operasi tu,aku asyik ketap gigi sebab nak tahan getar.
Mau tak gentar. Hidup dan mati time tu. Dah lah aku sedar. Buatnya dia terpotong usu aku? LOL.

Ini yang aku banggakan --

Tengok dia membesar depan mata.
Membesar di tangan sendiri.
Pujuk dia bila menangis.
Peluk dia bila dia takut.
Usap dia bila dia tidur ----- EVEN AKU BEKERJA.

Terbang lah ikut haluan sayapmu anak.
Biar jatuh. Agar kau tahu erti sakit. Supaya tak mendepang dada selalu.
Hidup tak selalu ada bahagia. Akan diselit sedikit celaka.
Tabah. Kau akan jumpa jalan.
Kalau gelap,kembali pada fitrah.

TUHAN.

No comments: