Awesome Followers

25 August 2014

Selamat Pulang Warga Malaysia

Aku rasa,since kejadian yang menimpa MH17,memang aku tak ada update kot entri pasal tu. Bukan tak alert tapi aku rasa better aku just tengok,dengar and doa sendiri. Gitu. Sebab nak cerita lelebih,aku tak reti sebab aku tak arif. Better aku dengar and buat ulasan sendiri dengan beliau. Beliau kan suka sangat dengar aku bercerita. Kalau aku cerita pasal duyung pun dia dengar kan je. Tapi last-last kang suruh tunjuk bukti. Dah kena bukak youtube bagai. Hahahaha.

Kalau MH370 yang still missing and tak tahu situasi pun boleh buat aku sebak setiap kali teringat keadaan passengers,inikan pulak MH17 yang ditembak jatuh. Aku tak dapat bayangkan macam mana all the crews tenangkan penumpang yang tengah panik gegila. Dah tentu-tentu crews pun panik. Ye lah,dalam hati maybe fikir this is the end tapi kena jugak bagi penumpang fikir positif. Sebab memang tugas.

Tak terbayang keadaan penumpang masa tu. Aku kalau boleh taknak pun bayangkan. Sebab memang selalu tengok movie yang airplane crashed,mesti penumpang menjerit-jerit. Mesti MH17 passengers pun macam tu. Mana yang dengan family,mesti tengah peluk bagai,keep calm each other. Yang mana dengan baby,mesti tengah peluk baby kuat-kuat. Tak nak baby terhentak atau cedera. Macam aku yang dah mak-mak ni,dalam kereta pun pegang Sunan kuat-kuat especially kalau terlanggar bonggol. Inikan pulak kena tembak.

Allah...

Besar dugaan yang menimpa. Bagi family,friends,MAS,pemimpin.. Tengok iklan pasal MH17,yang end up dengan muka DS Najib Razak tu,dapat rasa yang beliau letih sangat. Sedih. Sayu. Semua satu dalam diri. Belum selesai isu MH370,yang ni pulak menyusul. Kalau aku pun,terduduk. Tapi ada segelintir masyarakat yang tak habis-habis blame kerajaan. Enough lah. Allah dah berbicara dengan kita ni. Twice. Bersatu hati lah *tetiba sangat*

Paling aku terkesan dengan tragedi ni,bila tengok anak Allayarhamah Mastura Mustafa yang duduk tepi keranda jenazah tu. Allah,meruntun jiwa aku. Dia hantar mak dia pergi kerja dengan masih bernyawa,sebulan tunggu mak dia,yang dia dapat pegang just itu je. Aku menangis ok. Aku tak tahu lah kalau ada yang tak menangis tengok gambar tu. Sebab jiwa aku lemah kalau pasal anak. Tak kisah lah anak siapa. Semoga adik ni kuat! *Still menangis tengok gambar ni*


Selamat pulang warga Malaysia.
Sekarang kamu semua boleh berehat.
Semoga ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang beriman bagi yang beragama Islam.

Takziah.
Al-Fatihah.

No comments: