Awesome Followers

26 June 2014

Mitos Dan Farah Terpisah Tiada..Bangsa Polips??

Siapa suka mitos? Siapa suka? Siapa suka?? Mari lah berkawan dengan dahku. Hahahaha. Serius wei,serius. Zaman kanak-kanak aku tak kan berlalu pergi dengan sewenang-wenangnya. Tetap melingkari sekelumit minda dewasa aku ni. Ayat aku..kemain bombastik. 

Kalau bukak youtube,apa yang korang cari? Jawab lah sendiri. Macam aku,asyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkk lah cari benda-benda yang mistik or mitos ni. Macam dah tak ada kerja gamaknya. Punya lah banyak video best-best seantero dunia ni. Dok jugak lah cari yang mengarut yang boleh undang cemuhan orang ramai. Hahahhahah. Lantakkan.

Paling dahsyat yang aku search is pasal naga and duyung. Hengko dah kenapa Farah?? Terlebih asuh dengan kartun lah ni. Dari kecik bawak ke besar,dari bujang bawak ke dah jadi mak,asyik lah tengok kartun. Aku pun tak faham dengan personaliti aku sendiri. Boleh? Bila dah bukak video naga and duyung tu,yang jadi mangsa paksaan layankan aje is my beliau. Kang bila beliau kata fake,mula lah aku macam,iye ke? Iye ke? Padahallllll... Dah terang-terang benda tu nampak bebenor photoshop or edit. Even tahu pun,buat-buat teruja kendian berangan. Pang!

Tapi yang aku memang gile tak percaya pasal cerita naga ditembak mati kat Perak tu. Hello,pejadah naga tu tak terbang kan and senang-senang kena tembak. Nak pulak yang keluarkan berita tu dari suratkhabar yang 'tu' tu. Lepas tu aku search. Siap search lagi kau. Punya lah vangang perangai. Ghopenya naga replika je. Kat negara China tu ha. Nasib baik aku tak terus percaya. Kalau tak,memang kena bahan sampai raya lah dek laki aku.

And yang gile viral pasal duyung kat laut kat Israel tu. Puuuuuunnnn lah aku tak yakin. Nama pun Israel. Kaki belit. Tapi video tu jugak lah yang aku rajin tengok. Waaaa... apa punya perangai aku ni?? Gila obses. Nak pulak kalau ada adik jantan aku tu. Memang menjadi wei,menjadi. Ye lah,selalu kita tengok kartun little mermaid tu kan. Ni tetiba boleh tengok yang agak real ni,macam terkesima. Gitu.

Eh,eh,banyak lagi lah yang aku suka usha kat youtube. UFO lah,unicorn lah,loch ness lah. Padahal itu semua omputih je yang dapat rakam. Entah iye entah tak. Sekarang kan dah maju. Macam-macam boleh buat. Zaman teknologi kate ko. Tapi kalau ada orang melayu yang rakam,mungkin laaaaaaaa aku percaya. Eh,macam orang melayu ni tak pandai edit segala bagai. Tapi lagi kan,orang melayu kan kebanyakkan Islam. Takkan nak menipu benda-benda gini kan. Ke tipu jugak. Harap-harap tak lah ye sebab kami-kami yang otak begini cepat teruja tanpa dapat dibendung. *tetiba sangat*

Tapi buat masa ni,paling top kat kepala aku is bangsa Polips. Sesiapa yang pernah baca novel abang RAM pasal laksamana Sunan tu,mesti familiar pasal nama ni. Dalam cerita tu digambarkan bangsa Polips ni tampan and cantik. Macam Luna yang dok lah jaga and ikut Saifuddin@Sunan dalam novel RAM yang Sunan Nanggroe Sang Kembara tu. Tapi serius talk,kompilasi Sunan tu buat aku suka search semua benda yang abang RAM cerita. Manggala la,Tanah Rencong la,bla,bla,bla *selingan*

Aku kan pantang disajikan benda-benda pelik ni. Cepat je lah nak berdating dengan encik gugel. Search segala bagai. Sebab kat youtube takde pasal ni. Tahu apa yang aku jumpa?? Hei,memang macam bukan mitos lah wei. BUKAN. Polips ni sebenarnya suku kaum daripada bangsa al-Hin. Makhluk yang wujud sebelum manusia dan jin. Haaa,macam tu lah yang aku baca. Nak tahu lebih lanjut,boleh jenguk KAT SINI . Ada dia cerita pasal interaksi ustaz Darul Manzil *kalau tak silap* dengan salah seorang daripada kaum tu. Nama dia Mizari. Eh,baca lah. Baca lah.

Alam Allah ni luas. Tak semua tercapai dek akal kita. Macam lautan. Ada ke yang pernah sampai betul-betul ke dasar yang kemain dalam macam lautan Hindi tu? Jadi kita tak tahu apa yang ada kat dalam tu kan. Allah je yang tahu semua rahsia alam Dia. Tetiba terkhutbah pulak.

Nak tengok-tengok semua benda yang aku cerita ni boleh. Nak percaya tu,terpulang lah pada akal masing-masing. Sekadar suka-suka macam aku,teruskan lah. Lepas tu berangan. Pffttt!

No comments: