Awesome Followers

13 March 2014

Rezeki Anak Kotttttt..

Lately macam banyak sangat yang bertimpa dalam hidup. Banyak sangat yang terjah kepala mintak kena balun dengan baldi segelen dua air. Tapi masih mampu nak senyum gelak tawa bagai. Ye lah,dugaan.. Siapa yang suka kan. Tapi kalau tak di duga,makin hanyut. Oh tak boleh,tak boleh.

Beliau kan kerja dengan abang ipar beliau. Kalau ikut perkiraan,almost 7 years dia ikut abang. So segala bagai machine memang makanan beliau dah. Engine semua bagai. Beliau memang MINAT SANGAT TAHAP BERSERI MUKA BILA BERCERITA PASAL MACHINE AND ENGINE ni. Ha kau,semua capslock nak bagi tau punya pasal yang beliau punya minat kemain mendalam tu. Aku pun macam tak ada lah nak halang sangat ke hape kan. Biarkan aje lah. Dah kerja beliau cenggitu. Bukan aku tak suruh beliau usha kerja lain. Beliau yang tak nak. Dah,apa nak kata. Tengok je lah diam-diam.

Tapi sekarang macam banyak sangat crisis yang beliau kena hadap. Contoh lah kan. Beliau buat macam ni,kang datang staff lain tukar buat lain. Then customer datang nak tengok engine tu,dah tak berkenan dengan hasil yang staff lain tu tukar. Nak yang macam memula. Kenaaaaa balik beliau tukar semula macam yang asal beliau buat. Tak ke kena dua tiga kali kerja tu. Kesian sangat aku tengok kekadang. Ok,bukan nak bekap laki ke hape kan. Kalau sesiapa pun yang kena,aku akan kesian. Ingat tak letih ke nak hadap compressor besar gabak tu. Letih woi!

Tiba lah minggu lepas. Abang kandung beliau yang Angah tu datang ofis jumpa aku. Dia cakap,ada projek nak bagi ke beliau. Sebab angah tengah banyak projek masuk,tak terhandle katanya. Jadi macam rugi kalau dia pass kan ke orang lain. Baik bagi adik sendiri kan. Gitu lah kekdahnya. Angah nak mintak beliau handle projek kat Penang sebab jenis angah,macam payah nak kerja keluar lelama.

Aku pun start lah pengaruh beliau. Bukan apa,nak beliau beralih angin. Buat kerja sendiri pulak. Cari pekerja 2/3 orang,then jalan. Belajar jalankan business sendiri. Rezeki Allah kan luas. Projek boleh cari lagi kemudian hari kalau yang ni dah habis. Sebab memang impian aku and beliau nak buka bengkel sendiri. Aku nak beliau berjaya macam abang ipar beliau and angah. Takkan sampai tua nak kerja bawah orang and main dengan engine machine minyak bagai kan. Gittew..

Hari ni,beliau setuju dengan projek angah. Alhamdulillah,terkesan jugak kat hati beliau dengan cerita sendu aku. Aku kan drama queen. Hahahahaha! Harap-harap beliau terus semangat lah dengan projek baru ni. Ye lah kan,rezeki anak. Kalau Allah dah kata rezeki kau dah tak ada dengan abang ipar and rezeki kau ada dekat job baru ni,siapa berani kata apa-apa. Kan?

nota kaki :

** nak juga menyelit pasal MH370. Masih misteri hilangnya dia. Kalau Allah nak buka kan hijab kita,insyaAllah akan berjumpa juga. Pray for all the passengers and crews kat dalam tu. InsyaAllah,everythings going to be fine. 



No comments: