Awesome Followers

19 June 2015

BILA AKU NAK ADA ANAK??

Tajuk entry, kemain. Kontroversi sangat. Haha. Eh, ni bukan psal aku tau yang aku nak cerita ni. Ni pasal kawan aku. Sila lah tadah mata untuk baca *kalau sudi bacalah kan*.

Masa aku kerja tempat lama dulu, aku ada lah sorang kawan ni. Biar aku namakan dia Z. Z ni baya-baya aku jugak. Orangnya happy go lucky bermusim. Hahaha. Ikut mood dia lah nak happy ke, nak sentap ke, nak menangis ke hari tu. Pi main sana. Gitu. Aku pun idok lah rapat ya amat dengan Z. Kalau lepak pun sebab TERlepak sama. Boleh? Jarang lah nak borak close up hal peribadi one by one. Kalau terlepak sama tu, dia bercerita dengan member-member lain, aku pun dah tentu-tentu kena hadap.

Si Z ni ada boyfriend. Boyfriend dia jauh lebih tua dari Z. Duduk dekat-dekat dengan rumah Z ni lah. So selalu lah jumpa-jumpa. Bila jumpa-jumpa tu, entah macam mana teringan-ringan. 
Manusia -- 
Bila dah rasa sedap ringan-ringan, mula lah dengan hidangan berat. Mohon jangan hencap aku dengan ayat-ayat dewasa ni. So everytime sebelum mula, boyfriend dia akan suruh dia telan pil pencegah hamil. Kenapa lelaki tu taknak pakai kondom, idok lah aku tanya. Ini si Z yang cerita tau. Bukan aku reka-reka. So, memang pil pencegah hamil tu dah jadi macam pil wajib lah. Seminggu 3/4 kali dia telan bila berjumpa tu. Bayangkan lah. 

Sekarang si Z ni dah nikah dengan boyfriend dia tu. Bersyukur sangat aku dengar yang jantan tu memang nak sangat bertanggungjawab dengan Z. Bayangkan kalau jantan tu tak nak?? Huwaaa.. Aku pun boleh menangis dengar. Tak mampu aku bayangkan macam mana nak hidup dengan orang lain. Hahaha. Over sangat kau ni Farah. 

Kalau ikutkan, dah 4 tahun dorang nikah but still tak ada anak. Dia selalu inbox aku bercerita pasal hal ni. Aku pun tak sure kenapa dalam banyak-banyak kawan, aku yang tak rapat ni lah dia nak cerita bagai. Maybe sebab dia suka tengok Sunan kot. Sebab mula-mula tu dia akan cakap anak aku comel bagai setiap kali aku upload pic Sunan. Tapi dia pesen suka inbox terus. Mula-mula aku just cakap nanti-nanti ada lah rezeki kau blah blah blah. Tapi dia tetap nak luahkan jugak. Okay lah, kita dengar.

Lama-lama tu dia buat kesimpulan sendiri. Maybe balasan Allah sebab buat hubungan zina masa dulu and amalkan pil tu untuk tutup kejahatan dorang tu. Sebab takut mengandung and menambahkan lagi dosa kut-kut tergugurkan ke, better cegah. So Allah langsung tak nak bagi dah even dia dah kahwin. Dia cakap macam tu, aku terus senyap. Tak balas-balas dah. Tak reti nak balas apa sebenarnya.

Hurmmm..

Sampai sekarang dia selalu tanya bila nak ada baby macam Sunan.
Aku nak jawab apa wei???

No comments: